1 צפייה בגלריה
שי בדירתה השבוע. מסתובבות עם גז פלפל. צילום: יואב דודקביץ
שי בדירתה השבוע. מסתובבות עם גז פלפל. צילום: יואב דודקביץ
שי בדירתה השבוע. מסתובבות עם גז פלפל. צילום: יואב דודקביץ
ארבע סטודנטיות תושבות נחלאות טוענות כי חוו בתקופה האחרונה הצקה מאדם המוכר למשטרה אשר עמד מחוץ לביתן והציץ עליהן. "ביום ההולדת שלי חזרתי הביתה מבילוי בשעת לילה", משחזרת ספיר שי (26). "השכן שגר מולי התקשר ודיברנו בטלפון. במהלך השיחה הוא ציין כי מישהו עומד ליד החלון שלי", היא נזכרת. "השכן החל לצעוק לאותו אדם והוא ברח מייד. ירדתי למטה, קראתי לעוד שכן והתחלנו לרדוף אחריו. הוא נמצא מתחבא מתחת לרכב והמשטרה שהגיעה אחר כך עצרה אותו".
החשוד הכחיש את הטענות כלפיו ואמר כי חשב שזה בית של חבר שלו. הוא נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים עם הרחקה לשמונה ימים מנחלאות, שהסתיימה בשבוע שעבר.
בחזרה למקום הפשע
באותו שבוע שצו ההרחקה הסתיים, שי הגיעה למרכז העיר ושם ראתה אותו חולף על פניה. זמן לא רב אחר כך קראה את הפוסט של תמר נויפלד (25) סטודנטית ממכללת הדסה, שגרה אף היא בשכונה. "נכנסתי לבית ופתאום שמתי לב שהוא ניסה להיכנס לבית שלי. ישר רצתי ונעלתי עליו את הדלת" היא מספרת. נויפלד הלכה להגיש תלונה במשטרה אבל במסדר זיהוי לא הצליחה לזהות את החשוד.
מיכל לוי, (24) גם היא סטודנטית בבצלאל, ראתה את הפוסט של נויפלד, והסיקה כי מדובר על אותו מציצן שהגיע לדירת השותפות שלה יומיים קודם לכן בשעת לילה מאוחרת, זמן לא רב לאחר שהסתיים צו ההרחקה. "הוא עמד בחלון, ראיתי אותו והתחלתי לצעוק", היא משחזרת. יום לאחר מכן הגישה תלונה במשטרה. לתלונה זו הצטרפה עדותה של שי.
יהודית סיידלר (24) שותפתה לדירה של לוי, חוותה בעצמה גם היא הצקה מצידו של החשוד כמה חודשים קודם. "הגעתי הביתה אחרי ל"ג בעומר ופתאום קלטתי מישהו מסתכל עלי בחלון. צעקתי והוא ברח. אחרי כמה דקות הוא חזר והמשטרה הצליחה לתפוס אותו.
סיידלר לא הגישה תלונה למשטרה, לטענתה היא חשבה כי מדובר באדם שיכור שטעה בדרך והגיע במקרה לדירתה. אחרי המקרה של שותפתה לדירה היא הבינה כי מדובר באותו אדם והלכה להגיש תלונה.
השבוע החליטה שופטת בית משפט השלום, אורנה סנדלר־איתן כי החשוד שלא התייצב לדיון יורחק לחצי שנה משכונת נחלאות.
אלא שהצעירות טוענות כי הן עדיין חוששות, ולפיכך מסתובבות עם גז פלפל ומסתכלות לכל עבר על מנת שלא להיתקל בו. "אנחנו מצפות שיכניסו אותו למסגרת טיפולית סגורה שתגרום לו להפסיק לעשות את זה", מוסיפה ספיר. "יש מספיק בתים של בחורות צעירות, לאו דווקא משכונת נחלאות, שהוא יכול להגיע ולהציק גם להן".