בצל המלחמה: תושבי פסגת זאב, שגם בימים כתיקונם מרגישים כשכונה מנותקת ומרוחקת על קו התפר, חווים על רקע המלחמה תחושת חוסר ביטחון לנוכח העבודה כי מתברר שאין מהשכונה יציאה רגלית שלא דרך בית חנינא והשכונות הערביות הסמוכות לה.
2 צפייה בגלריה
רחוב הארבעה פסגת זאב מרכז
רחוב הארבעה פסגת זאב מרכז
פסגת זאב
(צילום: אדווה חולי)

עיקר הנזקקים לדרך שכזאת הם תושבים מסורתיים המקפידים על שמירת שבת ולפיכך הם אינם יכולים להשתמש ברכב כדי לצאת מהשכונה. פעיל הציבור ותושב השכונה אלכס טנצר פנה בנושא לראש העירייה משה ליאון וקרא לפעול לאלתר לסלילת דרך להולכי רגל שלא תעבור בשכונות הערביות.

2 צפייה בגלריה
פסגת זאב
פסגת זאב
פסגת זאב
(צילום: אדווה חולי)

לדבריו, בכיכר ספרא דווקא מבינים כי מדובר בצורך חשוב להגברת תחושת הביטחון והחליטו להוסיף ציר להולכי רגל על שביל האופניים העתידי המתוכנן מרחוב יקותיאל אדם לכיוון הגבעה הצרפתית. מדובר בפתרון מניח את הדעת, אלא שמדובר בתוכנית שתצא לביצוע רק בעוד כשנה, ולכן מסתמן כי עד אז הפתרון המיידי היחיד הוא תגבור מערך האבטחה של השכונה.

עוד בחדשות:

מהעירייה נמסר: "מתחילת הלחימה תגברה עיריית ירושלים באופן משמעותי את סיורי ניידות השיטור והאכיפה, וזאת בנוסף למעטפת האבטחה ולכוחות הביטחון הרבים שנמצאים בבירה עקב המצב הבטחוני. בנוסף החל גיוס מתנדבים לכיתות הכוננות השכונתיות, שהקמתן כבר החלה והן בתהליך הכשרה על ידי המשטרה.
"לאור בקשת המינהל הקהילתי והתושבים עיריית ירושלים מקדמת הקמת שביל אופניים והולכי רגל מכיוון יקותיאל אדם על גשר עוזי נרקיס לכיוון הגבעה הצרפתית. החלק העליון של השביל נמצא כבר בביצוע במסגרת פרויקט מנהרות הגבעה הצרפתית. החלק התחתון נמצא בתכנון וצפוי להתבצע במסגרת תוכניות העבודה לשנת 2024".