מכת חושך בצפון העיר: תושבים מפסגת זאב שניסו לחסוך בחשבון החשמל ניתקו פנסי רחוב ואפשרו לגנבים להתחיל לחגוג בלילות. לטענת הדיירים, לפני מספר שנים הודיעה להם העירייה ש'אמרי קלמן' הוא רחוב הולנדי. המשמעות היא שכל השטח שייך לדיירים ולכן הרשות המקומית לא אמורה לתחזק את הדרך, לשלם לחברת החשמל על הפעלת פנסי הרחוב או אפילו להחליף את הנורות בפנסים.
1 צפייה בגלריה
הכניסה ל'אמרי קלמן'. הרחוב הולנדי, חשבון החשמל הוא ישראלי |
הכניסה ל'אמרי קלמן'. הרחוב הולנדי, חשבון החשמל הוא ישראלי |
הכניסה ל'אמרי קלמן'. הרחוב הולנדי, חשבון החשמל הוא ישראלי |
(צילום: פרטי)
כאשר הדיירים החלו לקבל חשבונות גבוהים, הם גילו כי צריכת החשמל במספר פנסים מחושבת כאילו מדובר בחשבון חשמל פרטי שלהם, ובתגובה החליטו לנתק את פנסי הרחוב מהחשמל. כך, בשעות היום השמש מאירה את הרחוב, אבל בשעות הלילה האזור הסמוך לבניינים חשוך לחלוטין. כתוצאה מכך קשישים, בעלי מוגבלות, ילדים וגם הורים עם עגלות ילדים מתקשים לעבור ברחוב. לאחרונה התברר כי גם גנבים גילו את האפלה שיש באזור בשעות הלילה, והם מנצלים זאת כדי לבצע פריצות.
אחד הדיירים אמר השבוע: "בתקופה האחרונה פרצו לשלוש מוניות ברחוב. בנוסף פרצו לעוד רכב של איש אלומיניום, שהגיע לגור כאן באופן זמני, וגנבו לו את כל כלי העבודה. גם אני נפגעתי - לפני כחמש שנים גנבו לי את הרכב הפרטי שלי. זה ממש מפחיד".
מהעירייה נמסר: "מדובר ברחוב המוגדר כשטח פרטי ועל כן תשתיות התאורה ועלויות השימוש הינן באחריות המחזיקים בשטח. בתוך כך, העירייה פועלת להעביר את התאורה ברחובות הפרטיים לטיפולה, בכפיפות להיתכנות הנדסית ותפעולית. מדובר בתוכנית עבודה רב־שנתית שתתואם עם המינהלים הקהילתיים".