טקסט מזעזע פורסם בימים האחרונים ברשתות החברתיות עם הכותרת "תפילה למותו של משה ליאון".
2 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
(צילום: mynet)

המתפללים התבקשו לקרוא את התפילה המדוברת שלוש פעמים ביום במטרה "להפיל את אויבינו תחתינו ובהם ראש עיר ירושלים, אויב דלת עמך ישראל, משה ליאון בן שלום וחנה, וזה אשר אמר: 'ארדוף אשיג אחלק שלל תמלאו נפשי - הפל שמו ומחק זכרו מעל פני אדמתך הקדושה, והפל עליו על המסיעין בידו כל הצרות הכתובות בספר תורה".
גורם פוליטי הביע זעזוע מהדברים, "מדובר באותה תפילה שעשו בזמנו על אריק שרון בטקס פולסא דנורא בעת שהיה ראש ממשלה. השם ישמור.
"זה טקסט שלקחו ממספר תפילות ואיחדו אותן לתפילה על 'איש רע'. זה לא תפילות שנועדו ליהודים בכלל. זה חמור מאוד ואסור לעשות דברים כאלה. זה קללות שאיחלו לאויבי אבותינו ונורא שמייחלים אותם על יהודי וראש העירייה. אני מעריך שגם ראש העירייה מצטמרר מזה, זה תפילות שאסור לפרסם ולעשות אותם".

2 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
משה ליאון
(צילום: ארנון בוסאני)

את מי הרגיז כל כך ראש העירייה עד כדי קללה? "אני מעריך שהסיבה של הפולסא דנורא היה למופעי עירום לכאורה שאושרו על ידי העירייה כי מיד לאחר שהתמיכה אושרה במועצת העיר יצאו קריאות של רבנים, ומיד אחרי זה פורסמה התפילה הנוראה הזו נגדו", אומר הגורם הפוליטי. "זו תקופה שיש בה התארגנויות ומחאות מצדחרדים קיצוניים כנגד ראש העירייה כמו למשל על הפיכת רחוב אגריפס למדרחוב או עבודות הרכבת הקלה".
עוד בחדשות:

אגב זו אינה הפעם הראשונה שראשי עיריית ירושלים מוצאים את עצמם כתובת לתפילת הקללות המדוברת, בשנת 1959בעקבות התנגדות חרדים קיצוניים לפתיחת בריכת ירושלים נערך טקס פולסא דנורא נגד ראש העירייה גרשון אגרון. הוא נפטר כשבועיים לאחר מכן ויש מי שייחסו זאת לתפילה נגדו.
גם ראש העירייה לשעבר אהוד אולמרט, בעת שכיהן כמחליפו של אריאל שרון בראשות הממשלה עמד במוקד תפילה שכזו. הוא כידוע עדיין איתנו אבל התרגשו עליו צרות אחרות כגון המשפטים והמאסר.
בסביבתו של ראש העירייה סירבו להתייחס.