העסקת עובדים ערבים מסרבת לגווע: לאחר הפגנה מול יש חסד על העסקת עובדים ערבים בגבעת שאול, הפגנות מול גן ויצו בגבעת זאב, השבוע הגיעו בעלי המינימרקט ברחוב החלוץ כמו כל יום וגילו לתדהמתם שאלמוני כתב על תחנת האוטובוס לידם "מכולת חמאס". "באותו בוקר ראינו את מה שקרה. טרחנו למחוק והתקשרנו למוקד 106 היתה נציגה נתתי לה את מספר תחנת האוטובוס ולמחרת בבוקר זה לא היה, אנחנו מחקנו את הכתובת מיד, והעירייה עשתה עבודה טובה ומהירה", סיפר הבעלים של המינימרקט משנת 1996, אלי כהן. היום בשעות הצהריים הגיעו עשרות תושבים לתמוך בו עם וחילקו לו גם פרחים.
1 צפייה בגלריה
התושבים הגיעו לתמוך בבעל המכולת
התושבים הגיעו לתמוך בבעל המכולת
התושבים הגיעו לתמוך בבעל המכולת
(צילום: פרטי)
כהן סיפר על הדו קיום במינימרקט: "מגיל 6 אני חי עם ערבים, אני תושב ירושלים ויליד העיר ולי אישית אף פעם לא היתה בעיה עם ערבים. אני מעסיק בעסק כ- 13 בחורים ערבים. בעבר היתה לי גם עובדת ערבייה, בנוסף ליהודים שעובדים אצלי. המרקם פה מיוחד התושבים מאוד מכילים מפרגנים מתייחסים באופן שווה לכולם".
כהן הוסיף: "תמיד בראיון עבודה אני אומר שלא מעניין אותי יהודי, ערבי, דרוזי, נוצרי, בחור/ה, לקוחות הרמים ביותר הפשוטים וביותר כולם אותו דבר". עוד הסביר על היחסים בין היהודים והערבים אצלו באיטליז: "כל האיטליז שלנו עובדים ערבים, מרוב שאנשים פה אוהבים את העובדים בחגים הלקוחות מנשקים את ידי הקצב השירות הרמה והאיכות אנשים מקצועיים שמדברים בגובה העיניים, חברויות של ממש. יש פה דו קיום אמיתי למרות המתח הקשה במדינה. עובדים ערבים שמקבלים מתנות מלקוחות לימי הולדת של הילדים שלהם".


בעקבות המקרה המינהל הקהילתי הוציא הודעה לכל התושבים ובו כתב: "מאז ה - 7 באוקטובר ימים קשים עוברים על עם ישראל כולו. עצב, צער, אבל, זעם וחשש מתערבבים אלו באלו. החוסן הקהילתי והלאומי שלנו מתבטא גם ביכולת לקיים שגרת חיים ועבודה וכן רציפות תפקודית גם בקרב העובדים/ות מכלל המגזרים. לצערנו, בימים האחרונים השפילו ופגעו בעובדים/ות ערבים/ות, תושבי/ות מזרח העיר אשר עובדים/ות במסירות רבה במשך שנים ארוכות, כאן בלב השכונה. אנו, חברי וחברות הנהלת המינהל הקהילתי דוחים/ות בשאת נפש התנהגות ואמירות כגון אלו, המופנות כלפי עובדים ועובדות רק בשל היותם ערבים/ות. איננו מוכנים לקבל פגיעה והשפלה של עובדים/ות וכל אדם באשר הוא, רק בשל דתו, אמונתו או תרבותו.

קראו גם:

"ברור כי במקרה ועלה חשש לתמיכה בחמאס פעלנו ונפעל ללא דיחוי לבירור והפניה למשטרה, אך פגיעה בחפים/ות מפשע אינה מוסרית ואינה תורמת במאומה להרגעת הרוחות או לביטחון הקהילתי. פעולות אלו מלבות שנאה ופחד ואף פוגעות במטה לחמם של המעסיקים/ות, המועסקים/ות והלקוחות. באחדות וברעות ננצח!".