בעיות לא צפויות עלולות לעכב את המיזם הענק בארנונה. 'מורדות ארנונה' החדשה עתידה לקום בסמוך לפאתי רמת רחל ולשגרירות האמריקאית. כיאה לפרויקט מגורים חדש היא אמורה להיות מתקדמת ומתוכננת היטב, אבל מתברר ששינוי בשיטת הטיפול בשפכים הביא לכך שמתקן הטיהור שהיה אמור להיבנות ולקלוט את הביוב של השכונה לא יהיה מוכן בזמן, במועד שבו היא צפויה כבר להתאכלס.
1 צפייה בגלריה
מאמצים למנוע עיכובים בפרויקט. הקמת מורדות ארנונה |
מאמצים למנוע עיכובים בפרויקט. הקמת מורדות ארנונה |
מאמצים למנוע עיכובים בפרויקט. הקמת מורדות ארנונה |
(צילום: יואב דודקביץ')
הפתרון היצירתי שהגו בעירייה ובחברת 'הגיחון' הוא הסדר זמני של פינוי השפכים משולי השכונה לבור ספיגה, כשמשם הם ייאספו בביוביות. חלופה שהיתה אמורה להימשך חודשים אחדים, אך לבסוף נראה כי מדובר בפתרון לא מקובל שאינו עומד בסטנדרטים הנהוגים כיום והוועדה המחוזית דחתה אותו על הסף.
עכשיו העירייה נמצאת במרוץ נגד השעון לפתור את הנושא, כי אי מציאת הסדר ראוי כלשהו לבעיית השפכים וניקוז הביוב עלולה בהחלט להביא לעיכוב באישורי ועדות התכנון ולגרום לדחייה של אכלוס הפרויקט.
מהוועדה המחוזית נמסר: "הוועדה לא קיבלה את הפתרון הזה ומחייבת כי אכלוס השכונה יותנה בכך שהמט"ש הזמני יתפקד וללא צורך בביוביות".
מהעירייה נמסר: "למכון לטיהור שפכים ניתן היתר בנייה כבר בחודש פברואר השנה, והוא יופעל במקביל לאכלוס יחידות הדיור הראשונות בשכונה. בהתאם לכך ההמלצה היתה שניתן להתקדם בפרויקטי הבנייה, זאת במקביל לביצוע מעקב צמוד של מהנדס העיר לעמידה בלוחות הזמנים על ידי כלל הגורמים".
הקמת השכונה, שלפי התכנון אמורה לכלול כ־1,700 יחידות דיור, כבר נתקלה בעיכובים בשטח ואף נעשו שינויים. בתחילת השנה נתגלו באדמות המקום ממצאים ארכיאולוגיים, שעליהם סיפר ל'בונוס' הארכיאולוג ד"ר יובל ברוך. "נמצאו שם קברים שמתוארכים לתקופה הכנענית", הוא חשף. "כמו כן היו שם שרידים ארכיאולוגיים בעלי משמעות רבה שהביאו לביטול חלק מהמגרשים שכבר הוקצו לקבלנים, ויוכשר שם פארק ארכיאולוגי".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים