בשכונת הר חומה היו המומים השבוע מהשריפה שבה משפחה איבדה חלק ניכר מרכושה, ורק בנס לא היו נפגעים בנפש. "מייד אחרי שסיימנו את סעודת השבת ישבנו בסלון, ופתאום הרחנו ריח של משהו שנשרף", סיפר האב יהודה וולודין ל"ידיעות ירושלים".
1 צפייה בגלריה
משפחת וולודין בחדר שבו פרצה האש
משפחת וולודין בחדר שבו פרצה האש
משפחת וולודין בחדר שבו פרצה האש
(צילום: רפי קוץ)

"לא הבנו מה זה, וחשבנו שאולי זה קשור לשכנים מלמטה או אולי נרות השבת כבו, אבל אז ראינו עשן שחור שיוצא מהמזגן המרכזי. התחלתי לחפש, אולי זה מגיע מבחוץ, מהחניה של הבניין, אבל ראיתי שזה לא משם. אחרי זמן קצר גיליתי שזה בכלל מהבית שלנו ושזה מגיע מהחדר. כשהסתכלתי פנימה, ראיתי שכל החדר של הבנות נשרף. בתוך זמן קצר התמלאה כל הדירה בעשן. כל מה שלא נשרף התמלא בפיח ועשן. כל הדירה נצבעה בשחור: הקירות, התקרה, החפצים. גם המזגן נשרף כולו כמובן. אם חלילה מישהו היה בחדר, השריפה היתה עלולה לתפוס אותו. מזל שכולנו היינו בסלון בזמן שהשריפה פרצה".
ההערכה היא כי השריפה נגרמה מקצר באחד מתנורי החימום בחדר הילדים. האש התלקחה בחדר ושרפה אותו כליל. וולודין מספר כי כאשר הם הבינו את עוצמת הנזק בכתה לא רק רעייתו טל, אלא גם ילדיו, שהגדול שבהם בן 15 והקטנה בשבעת הילדים רק בת 3.
השכנים מיהרו להירתם לטובת המשפחה, פתחו את בתיהם והציעו להם את מיטותיהם. גם ההזמנות לאירוח באו מכל עבר. למעשה, כל הדיירים התגייסו על מנת שהמשפחה תוכל להעביר את השבת בכמה שפחות צער.

"כל הבגדים נשרפו, ישנו אצל השכנים"

"אחרי האירוע היה קשה לכולנו להירדם. אשתי לא ישנה כל השבת. לסעודה השנייה של השבת הזמינו אותנו השכנים אליהם. הם גם הפצירו בנו לבקש מהם עזרה אם יש צורך. לילדים הם נתנו בגדים כדי שיוכלו להחליף את אלה שעליהם, שהיו מלאים בריח של שריפה. בשבת בלילה ישנו אצל השכנים, במוצאי שבת בבית מלון. זו דירה של עמידר, וכעת אנחנו מחכים שיבואו לבדוק איך יוכלו לעזור לנו בשיפוץ שלה. בינתיים אנחנו זקוקים לעזרה בקנייה של בגדים במקום אלה שנשרפו או לפחות בקניית שואב אבק כדי לשאוב את האפר מהבגדים שהתמלאו בפיח. אנחנו זקוקים גם למיטת קומותיים. אנחנו רוצים לחזור אל החיים שלנו בהקדם האפשרי".
מתחילת השבוע השכנים נרתמים כדי לגייס תרומות עבור משפחת וולודין, כשהמטרה היא להחליף את החפצים שנשרפו או נהרסו: בגדים לילדים, מיטות, שמיכות ומצעים, שולחן מחשב או שולחן כתיבה.
לסיוע למשפחה ניתן ליצור קשר עם יהודה 052-7024257.