הולך רגל בן 60 נהרג אמש (מוצ״ש) בתאונת דרכים ברחוב טהון שבשכונת קרית יובל בירושלים. ההרוג נפגע מרכב בו שהו שתי צעירות בנות 30 שנפצעו אף הן ונלכדו ברכב. מהמשטרה נמסר כי בוחני תאונות הדרכים של מחוז ירושלים החלו בחקירת נסיבות התאונה.
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה בקרית יובל
זירת התאונה בקרית יובל
זירת התאונה בקרית יובל
(צילום: מהרשתות החברתיות שימוש לפי סעיף 27א )

הדיווח הראשוני על התאונה התקבל בשעה 18:56 במוקד 101 של מגן דוד אדום. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפצוע, גבר כבן 60 במצב אנוש תוך פעולות החייאה, עם חבלה רב מערכתית, טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם.
חובש בכיר במד"א יאיר גרסטל סיפר: "הגענו למקום וראינו רכב שהתנגש בקיר, הנהגת ונוסעת שישבה לצידה, שתיהן כבנות 30 נלכדו ברכב. בסמוך על המדרכה שכב הולך רגל כבן 60 שנפגע מהרכב, הוא היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב מערכתית קשה, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים במצב אנוש, תוך פעולות החייאה, שתי הנשים שחולצו מהרכב היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות, פינינו אותן לבית החולים כשמצבן בינוני ".
תורן השבת של 'צוות הצלה' אליסף שקד הוסיף: כשהגעתי למקום ראיתי הולך רגל, גבר כבן 60 מוטל כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלה רב מערכתית לאחר שנפגעה מרכב. יחד עם חובשים ופראמדיקים נוספים של מד"א, ביצענו בו פעולות החייאה הכולל עיסויים והנשמות, והוא פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב אנוש תוך כדי המשך פעולות החייאה להמשך טיפול״.


רק לפני מספר חודשים, קבעה עמותת אור ירוק כי ירושלים היא מהערים המסוכנת ביותר בישראל להולכי רגל. 285 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2023 בירושלים, עשרה נהרגו ו-87 נפצעו קשה. 3,066 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, 65 נהרגו ו-882 נפצעו קשה.