תארו לכם את התרחיש הבא: נכנסתם למקלחת זריזה לפני היציאה לעבודה אלא שבדיוק כשאתם עם השמפו על הראש, גיליתם שיש הפסקת מים יזומה, מבלי שיידעו אתכם עליה מראש. הסיטואציה המרגיזה הזו היא אחת מיני רבות שפקדו את דיירי פרויקט היוקרה 'רובע משרד החוץ' לפני מספר שבועות. המקרה הזה מצטרף לשרשרת תלונות קודמות שיש לדיירים.
4 צפייה בגלריה
פרויקט 'רובע משרד החוץ'
פרויקט 'רובע משרד החוץ'
פרויקט 'רובע משרד החוץ'
( צילום: שלו שלום)
חברת הניהול 'הייטאוור' שהופקדה על תפעול ואחזקת מבני הפרויקט של קבוצת 'אביב', שחלקו אוכלס וחלקו בשלבי הקמה, טענה כי הפסקת המים נועדה לתיקון ליקויים וארכה כשעה, בעוד הדיירים טוענים שהיא נמשכה שעות ארוכות. המתיחות בין חברת הניהול לדיירים החלה עוד בתקופת האכלוס של הפרויקט. לפני כחצי שנה דווח ב-mynet ו"ידיעות ירושלים", כי בעלי הדירות מחו על כך שבחברה דרשו מהם תשלומים גבוהים לצורך מימון צרכי משרדיהם במקום.

ההזנחה חוגגת


"זו קטסטרופה", אומר ל-mynet ו'בונוס' י', אחד הדיירים בפרויקט (השמות המלאים שמורים במערכת - א"פ). "בחניון זרוקים בקבוקי שתייה מלאים בשתן במשך שבועות, זבל ושאריות אוכל בכל פינה של פועלים העובדים במקום ואפילו צואת כלבים. זה צורם כי כשמשווים את רמת האחזקה לזו שבפרויקט 'משכנות האומה' הסמוך, מבינים עד כמה ההזנחה גדולה. '

קראו גם:

רובע משרד החוץ' משווק כפרויקט יוקרה בסטנדרטים בינלאומיים והם מרשים לעצמם לגבות דמי ניהול של בין 600 ל־700 שקל לחודש עבור דירת 100 מ"ר, אבל אנחנו מרגישים שאין תמורה".

עסק פיראטי בחניון


לדברי הדיירים, הם חווים מצבים אבסורדיים של חדירה לשטחם הפרטי. "לפני פסח גילינו שיש מישהו שאינו דייר כאן שנכנס אל החניה", מספר הדייר ג', "התברר שיש לו מכונת שטיפה מקצועית, והוא מתחבר אל מערכות המים והחשמל של הבניין באופן פיראטי ושוטף שם מכוניות. התלוננו בפני חברת הניהול והם אמרו: 'קיבלנו, נטפל', אך בפועל הבן אדם המשיך להופיע ולהפעיל את ה'עסק' שלו".

4 צפייה בגלריה
שטיפת רכבים פיראטית בחניון
שטיפת רכבים פיראטית בחניון
שטיפת רכבים פיראטית בחניון
( צילום: פרטי)

4 צפייה בגלריה
שאריות אוכל של פועלים
שאריות אוכל של פועלים
שאריות אוכל של פועלים
( צילום: פרטי)

הדיירים גם מדווחים על היעלמותם של פריטים אישיים. אחד מהם שיתף בקבוצת הווטסאפ מקרה בו שליח צילם לו בזמן אמת חבילה שהשאיר לו ליד הדלת, אך כעבור שעה, לדבריו, היא לא הייתה שם. בתגובה כתבה אחת הדיירות: "זו תופעה. שכנה הניחה לי מול הדלת מזוודה שהיא לוותה ממני והיא נעלמה אחרי שעתיים".

4 צפייה בגלריה
בקבוק שתן בחניון
בקבוק שתן בחניון
בקבוק שתן בחניון
( צילום: פרטי)

חוששים לערך הנכסים


אחד הדיירים שיגר מכתב זועם לחברת הניהול בדרישה לטפל בדחיפות בתקלות שונות שהועלו, מבניות ותפעוליות. "יצאתם לשיווק בהצהרות מפתות של פרויקט יוקרה בסטנדרטים בינלאומיים, ואנחנו שילמנו ממיטב כספנו וחסכונותינו", כותב הדייר לחברה, "אך יש לציין שהפער בין ההבטחות ליוקרה וסטנדרטים לבין מה שמקבלים במציאות הוא ענק. "מיום התחלת האכלוס אין יום שעובר ללא תקלות ובעיות", כך לשון הדייר במכתבו, "לפרויקט מתחיל לצאת שם לא טוב, ואנו רוצים למנוע זאת כדי לשמור על ערך נכסינו".
מטעם חברת 'הייטאוור' נמסר: "הטענות שהועלו על ידי חלק מהדיירים ידועות לנו וקיים פער עובדתי בין הטענות לבין המציאות, כדוגמת עלות דמי הניהול לדירת 100 מ"ר, משך הטיפול במעליות, נושא הפסקת המים וכו'. שלב א' טרם אוכלס במלואו, במקום עובדים קבלני שיפוצים של הדירות וכן מובילים, וחברת הניהול פועלת לתת את השרות המיטבי בנסיבות אלו. עבודת חברת הניהול נעשית בשיתוף פעולה מלא עם נציגות הדיירים, ובהתאם לתקציב וסך השירותים שנקבע עם הנציגות ובאסיפת הדיירים. אנו מקווים כי עם סיום העבודות ואכלוס שלב ב המתחם ייכנס לשגרת תפעול ותחושת הדיירים תשתנה בהתאם".
'קבוצת אביב': "אנו קשובים לתלונות הנקודתיות של הדיירים וכל הליקויים אשר הועלו על ידם טופלו. הפרויקט נמצא בשלבי בנייה אחרונים וטרם אוכלס במלואו".