מצד אחד נוף ציורי, ומאידך סכנה פוטנציאלית לבני אדם וחיות בר. גדרות גבוהים החוסמים מעבר של בעלי חיים ואנשים הוצבו מסביב לשבילי מטיילים באזור מעיין שריג – מהנקודות הפופולאריות בארץ. הסכנה, כך מתריעים פעילים בארגונים הירוקים–היא ממלכודת מוות שעשויה להיווצר שם, לא רק לחיות הבר הנדירות באזור אלא גם למטיילים.
1 צפייה בגלריה
עין שריג
עין שריג
עין שריג
(צילום: אדווה חולי)

לגדר בלי היתר

לפני כשנתיים, החלו עבודות של חישוף קרקע מסביב למעיין שריג ועל נתיבי המטיילים של שביל המעיינות ושביל סובב הדסה. הדבר נעשה על מנת להכין את הקרקע לנטיעת כרם עבור יקבים.
העבודות, כך עולה ממכתב של החברה להגנת הטבע, נעשו ללא היתרים. לפני מספר חודשים, הוצבו במקום גדרות קשיחות בגובה 1.8 מטרים ונכתב על השילוט שנתלה עליהן כי הן הוצבו למניעת מעבר של בעלי חיים ובני אדם. בפועל טוענים פעילים בארגונים ירוקים, הגדרות יוצרות בשטח מבוך שגם מטייל מן המניין לא יידע איך להתנייד בתוכו, ודאי שלא חיות הבר. "הם גידרו את מעיין עין שריד ב-360 מעלות, זו עלולה להיות מלכודת מוות" אומר דודו בן אור, פעיל חברתי, "הם יצרו שם מעין מכלאה. התרעתי על כך בפני כבאות ירושלים. בזמן שריפה לא תהיה דרך מילוט, גם כבאיות לא יוכלו להגיע למקום בגלל הגידור הקשיח והמסיבי.
"הכבאים אמנם יוכלו לחתוך את הגדרות בציוד מתאים, אבל ייתכן שבגלל זה עד שיגיעו ללכודים בפנים זה כבר יהיה מאוחר מדי ומטיילים או מבקרים ישרפו חיים. כמעט בכל יום מגיעים למעיין אוטובוסים עם תלמידי בית ספר שבאים לטבול במעיין ובסוף יהיה אסון".
ממועצת מטה יהודה נמסר: "המועצה מפעילה פיקוח במקומות הנדרשים לכך. ראש המועצה חיבר בין הארגונים הירוקים, משרד החקלאות והאגודה של מושב אורה בכדי להגיע להסדרים והבנות בנושא אשר יאפשרו גידול כרמים לצד שמירה על הטבע ובעלי החיים, יחד עם גישה למעיין עין שריג".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים