לאחר שש שנים של ציפייה, הירושלמים קיבלו את מנת השלג המיוחלת לפני כשבועיים. השמחה הייתה רבה והוציאה את כולם אל הרחובות, אלא שלאחר החגיגות, התגלו נזקי השלג. זה הסיפור גם של פאב המפלצת. "הפאב שלנו הוא מבנה קהילתי שנמצא במקום מרכזי בשכונה אז כל החברים שעברו שם בדרך כדי לשחק בשלג שלחו לנו הודעות ותמונות של מה שקרה", מספרת גל אבלגון, יו"ר אגודה שיתופית 'המפלצת', "גילינו שהאוהל שלנו קרס מהכובד של השלג ונשבר, ויש הרס גדול במקום. אנחנו רגע לפני חזרה לשגרה ופתיחה של המקום ואחרי זמן רב ללא פעילות ממש ציפינו לזה, אבל האתגר הזה הפתיע אותנו גם מוראלית וגם כלכלית".
2 צפייה בגלריה
גג הפאב שקרס בזמן שירד שלג
גג הפאב שקרס בזמן שירד שלג
גג הפאב שקרס בזמן שירד שלג
(צילום: באדיבות פאב המפלצת)
בעלי הפאב החליטו לפתוח בקמפיין מימון המונים במטרה לגייס תמיכה מהקהילה במטרה לחדש את הפעילות כפי שהיו רגילים." הקהילה התגייסה כדי להציע תשורות ייחודיות בקמפיין, חברי קואופרטיב שהציעו מהידע והיצירה שלהם לטובת המטרה הזאת".
כיוון שקמפיין ההדסטארט כבר החל, החליטו בעלי הפאב כי זוהי הזדמנות לצמיחה וגדילה מתוך המשבר, תרתי משמע. "אנחנו נמצאים במקום כבר כמה שנים. מקום שבנינו מאפס והכשרנו מרמת הקרקע והקמת האוהל עד לבניית המטבח. הכל עשינו בעצמנו. עכשיו, אחרי כמה שנים, אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים לייצר מקום שהוא קבוע יותר שמבטא גם את השאיפות שלנו לגבי המקום. קבענו 50,000 שקלים כיעד גיוס ראשוני וככל שנגייס יותר כסף, נוכל לפתח מקום יותר חזק וטוב. במקביל אנחנו בתהליך גם עם הרישוי ובשיתוף פעולה עם המנהל הקהילתי והעירייה ומקווים שנמצא פתרון חדש שהוא יותר בר קיימא".
2 צפייה בגלריה
גג הפאב שקרס בזמן שירד שלג
גג הפאב שקרס בזמן שירד שלג
גג הפאב שקרס בזמן שירד שלג
(צילום: באדיבות פאב המפלצת)
עד כה, הצליחו חברי וחברות קואופרטיב המפלצת להשיג 70 אחוז מהיעד, בקרוב, כך הם מקווים, יושג הסכום המלא ותתאפשר פתיחת הפאב במועד. "ההיענות של התושבים והקהילה היא מחממת את הלב ואנחנו ממש מקווים שזה גם סימן לבאות ויצטרפו עוד להגשמת החלום ולהחזרת הפעילות בהקדם", מסכמת גל.