הקרבות על השליטה במינהל הקהילתי של גוננים גרמו לכך שהחברה למתנ״סים הגישה לבית המשפט תביעה ובקשה לצו מניעה זמני בדרישה להפשיר את חשבון הבנק של המינהל.
2 צפייה בגלריה
יוסי סעידוב ואפרת זוכר-אריכא
יוסי סעידוב ואפרת זוכר-אריכא
יוסי סעידוב ואפרת זוכר-אריכא
(צילום: ברחובות שלנו ואביגיל פיפרנו־באר)

כזכור, בשנה שעברה נבחר פעיל הציבור יוסי סעידוב לראש המינהל הקהילתי בשכונה, בניגוד לעמדת העירייה. ביולי נערכה ישיבה שבה הוחלט כי סעידוב ייבחר למורשה חתימה וכי אפרת זוכר אריכא, היו"רית הקודמת, תפסיק לשמש כמורשית חתימה. לאחר שכל צד האשים את השני בפעולה ללא סמכות, החליט הבנק להקפיא את הפעילות בחשבון הבנק של המינהל.
בהמשך הסכים סעידוב לוותר על הזכות להיות מורשה חתימה, אבל בנובמבר, חודש לאחר פרוץ המלחמה, קיימה זוכר אריכא הצבעה באמצעות אימייל במטרה לאפשר לה להיות מורשית חתימה.

עוד בחדשות:

לנוכח המשך המאבק על זכות השליטה, לפני מספר ימים הבנק שיגר הודעה חדשה שבה נכתב: "הרינו להודיעכם כי הבנק יקפיא את הפעילות בחשבון, וזאת עד להמצאת צו שיפוטי אשר יופנה לבנק ואשר יורה לו מי יהיו מורשי החתימה".
זוכר אריכא בתגובה: "השאלה היא למה יוסי סעידוב ויובל אבוטבול פנו לבנק עם עורך דין מטעמם שהציג עצמו כיועץ המשפטי של המינהל. הפנייה שלהם היא זו שגרמה להקפאת החשבון".
מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, סגן ראש העירייה אריה קינג: "העירייה לא יכולה להמשיך לנסות לאכול מעוגת המינהלים הקהילתיים ולהותיר את העוגה שלמה. אם אנו כעירייה מאמינים בשיטת המינהלים הקהילתיים, עלינו לאפשר להנהלת המינהל להתקיים עצמאית ובמינימום התערבות מצידנו כעירייה".

2 צפייה בגלריה
מינהל קהילתי גוננים
מינהל קהילתי גוננים
מינהל קהילתי גוננים
(צילום: יואב דודקביץ')

סעידוב: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמה קשה מאוד. המינהל הקהילתי מטפל באבל ובמקרים קשים בהתנדבויות, במשפחות שכולות. אני מבקש מהחברה למתנ"סים והעירייה להיות קצת אנושיים, לעזוב לנפשם את העובדים ולתת למינהל הקהילתי לעבוד כמו שצריך".

"רואים בחומרה"


מהחברה למתנ"סים נמסר: "בחודשים האחרונים נמנע שימוש תקין וסדיר בהרשאות חתימה שפגע בניהול התקין והשוטף של המינהל, כדי לכפות צעדים ארגוניים ללא סמכות. החברה למתנ״סים רואה מצב זה בחומרה. מצב זה מקשה מאד על הצוות המקצועי של המינהל לתפקד לטובת הציבור, ומאיים על מטה לחמם של העובדים... המינהל הקהילתי גוננים פנה בימים האחרונים לבית המשפט על מנת שזה יכריע בסוגיה".
מהעירייה נמסר: "מדובר במחלוקת פנימית במינהל הקהילתי. יודגש כי על המינהל למלא אחר התחייבויותיו כלפי כוח האדם והספקים איתם הוא מתקשר. העירייה נמצאת בקשר שוטף עם המינהל והחברה למת"נסים, במטרה לוודא כי המינהל שומר על תפקוד שוטף וממלא את ייעודו לטובת התושבים".