חברי ועד המינהל הקהילתי גוננים הדיחו את יו"ר המינהל אפרת זוכר-אריכא ובחרו במקומה את פעיל הציבור יוסי סעידוב. בתקופה האחרונה טענו סעידוב ותושבים רבים כי העירייה קידמה מספר פרויקטים שנויים במחלוקת, ובהם יוזמה להקים מפעל בטון בין בית צפאפה לשכונת הקטמונים וסלילת כביש מרכזי באמצע פארק המסילה. ברשות המקומית שבו ואמרו כי הם פועלים בגיבוי של המינהל ושל התושבים שבחרו בו.
1 צפייה בגלריה
יוסי סעידוב ואפרת זוכר-אריכא
יוסי סעידוב ואפרת זוכר-אריכא
יוסי סעידוב ואפרת זוכר-אריכא
(צילום: ברחובות שלנו ואביגיל פיפרנו־באר)
בבחירות שנערכו בשבוע שעבר הודחה יושבת הראש ברוב של חמישה מול ארבעה חברי ועד ונבחר סעידוב, וזו גם פגיעה תדמיתית בעירייה ובמשה ליאון העומד בראשה.
זוכר-אריכא (40), שמסיימת את תפקידה אחרי שנתיים וחצי מתוך חמש, פרסמה בפייסבוק פוסט זועם, ובו ציינה בין היתר: "הודחתי מתפקיד יו"ר מינהל גוננים... בתקופה הזו פעלה נגדי אופוזיציה פנימית לוחמנית, אלימה ופוגעת. יוסי סעידוב נבחר לתפקיד הפנוי. אני מודה שאין בליבי מקום לאחל לו הצלחה בשל הסבל שנגרם לי על ידי האופוזיציה ועל ידו, כאשר הפנה את הלוחמנות שלו כלפיי וכלפי הפעולות שקידמתי למען השכונה. אני נשארת במינהל כנבחרת ציבור, ואעשה הכל כדי לדאוג שהעבודה הקשה של השנתיים האלה לא תרד לטמיון".

קראו גם:

כאמור, מי שנבחר לתפקיד יו"ר המינהל, על אפה וחמתה של העירייה, הוא סעידוב (46), שבין שאר תפקידיו הציבוריים היה ממקימי הוועד למען פארק המסילה, ארגון צרכני התחבורה הציבורית '15 דקות' ו'ברחובות שלנו – ארגון הולכי הרגל'. התפקיד החדש אינו זר לו, לאור העובדה שב־2012 כבר נבחר ליו"ר המינהל הקהילתי גוננים.
השבוע ניסה סעידוב לשדר מסר של פיוס ואמר: "אני מצר על תחושותיה של היו"ר היוצאת, שפעלה במסירות להיטיב עם השכונה והקדישה לכך זמן רב. הנהלת המינהל הקהילתי מצפה מהעירייה לשנות גישה לשכונותינו. במקום להתייחס אלינו כאל החצר האחורית של העיר, אנו מצפים לשיתוף פעולה ולשימת דגש על צורכי המתגוררים בשכונות המינהל - קטמונים, רסקו ופת".

הסיבות שהובילו להדחת היו"ר:

  • בהנהלה סירבו להיכנע לתוכניות העירייה
  • היו"ר סירבה להוביל מאבק נגד כיכר ספרא
  • זוכר הניחה ששת"פ יוביל להישגים רבים יותר

"חשה פגועה"


זוכר-אריכא בחרה שלא להגיב, אך מקורב אליה אמר השבוע ל-mynet ירושלים: "היא חשה פגועה וחושבת שלא היה צריך להגיע למצב כזה. היה ניתן למצוא את הדרך לעבוד יחד אם הם היו רוצים בכך. הידברות היא המפתח להצלחה. כרגע היא אוספת את השברים ומנסה להבין מה יהיה בעתיד ומקווה שהניהול החדש יצליח".