האם כביש 436 בין גבעת זאב לרמות הופך למוקד זריקת בקבוקי תבערה על ידי מחבלים תושבי הסביבה? רק בליל חמישי האחרון נזרקו בקבוקי תבערה על נוסעים תמימים שנסעו בכביש וביום שני שוב נזרקו בקבוקי תבערה על נוסעים, בנס לא היו נפגעים. צפו בתיעוד:

הנהגים מספרים כי מחבלים נוהגים להגיע לגדר ההפרדה הסמוכה ולזרוק בקבוקי תבערה לעבר הכביש. הם חוששים שהדבר יהפוך לשגרה, במיוחד במצב המתוח נוכח המלחמה בעזה. ״אורבים לנו בצדי הכביש, וזורקים בקבוקי תבערה״, הם מספרים.
1 צפייה בגלריה
בקבוקי תבערה בדרך לירושלים
בקבוקי תבערה בדרך לירושלים
בקבוקי תבערה בדרך לירושלים
(צילום: mynet)

בסרטון שהופץ ברשת נשמעו נוסעים אומרים: "שרפו את הכביש, אני לא יודע איך זה קרה… זרקו מהגדר...". בסרטון אחר נשמעים הנוסעים מסבירים היכן בדיוק זה קורה: "ירידה מהר שמואל לכיוון גבעת זאב, זריקת בקבוקי תבערה לכיוון הכביש".
ממשטרת ישראל נמסר: משטרת ישראל פועלת כל העת נגד מפרי סדר ומפגעים אלימים ורק בשבועות האחרונים נעצרו במזרח ירושלים עשרות חשודים המעורבים במעשים אלו. בגדר הביטחון המקיפה את ירושלים פועלים כוחות מג״ב עוטף ירושלים לצד כוחות צה״ל שפועלים במרחב איו״ש (מעבר לגדר הביטחון)". במשטרה מוסיפים: ״לאחרונה אירעו מספר מקרים באזור של פלסטינים משטח יו״ש שהשליכו בקת״בים מעל לגדר הביטחון על הציר ללא נפגעים, וכוחות הביטחון פעלו ופועלים באזור. בעקבות מקרים אלו תוגברה הפעילות של כוחות מג״ב באזור ומבוצעת גם פעילות יזומה והתקפית לנטרול או מעצר של אותם מפגעים. נמשיך לפעול לשמירה על ביטחון של תושבי האזור והמסר לאותם מפגעים הוא: מי שיסכן אזרחים או את כוחות הביטחון - מסכן את חייו״.
פורסם לראשונה: 18:14, 12.03.24