במשטרה מאמינים כי הם הצליחו לאתר ולעצור את הכנופיה שחבריה אחראים לגניבות במספר רב של סניפי סופר פארם. לטענת החוקרים, המוח שמאחורי סדרת הגניבות הוא אברהם דרבאס (27), תושב שכונת עיסאוויה. בעבר הוא עבד ברשת הפארם המצליחה, אך פוטר לאחר שהועלו נגדו חשדות לפלילים. במשטרה חושדים כי דרבאס לימד את חבריו כיצד ניתן לנטרל את המדבקות המוצמדות למוצרים יקרים שמצפצפות כאשר יוצאים מהחנות לפני התשלום.
2 צפייה בגלריה
סופר פארם ניות. גם כאן התבצעו גניבות
סופר פארם ניות. גם כאן התבצעו גניבות
סופר פארם ניות. גם כאן התבצעו גניבות
(צילום: שלומי כהן)

גורם ברשת אמר כי בארבעת החודשים האחרונים הוגשו יותר מ־10 תלונות במשטרה, לאחר גניבות שבוצעו בירושלים בסניפי עטרות, רמות וניות, וכן במגדל הוורד בגבעתיים, ביהוד, בגני תקווה ובפתח תקווה.
אחת הגניבות בוצעה לפני מספר שבועות בסניף סופר פארם בניות. לטענת המשטרה, דרבאס נכנס יחד עם אדם נוסף לסניף בשעה 00:15, פנה לשומר שהיה במקום והודה כי בכוונתו לגנוב מוצרים, מתוך אמונה כי יקבל סיוע. השומר השיב כי לא יאפשר זאת ודרבאס נמלט מהמקום, אך חזר כעבור עשר דקות עם חברו, כשהוא מכסה את ראשו עם כובע ועוטה כפפות לידיו. השניים גנבו תכשירים לעיצוב שיער בשווי של 439 שקלים, ואחר כך לקחו גם 19 בשמים בשווי כולל של 7,511 שקלים.

קראו גם:

עובדי המקום ניסו לעצור בעדם, אך השניים נמלטו. כאשר המשטרה הגיעה לביתו של דרבאס, התגלו במקום יותר מ־90 בשמים שלכאורה נגנבו, ועל חלקם אפילו היו מדבקות המחיר של סופר פארם. במקום נמצאו גם משקפי שמש שנמכרים ברשת הפארם.

2 צפייה בגלריה
סופר פארם.
סופר פארם.
סופר פארם.
(צילום המחשה: shutterstock)

לדברי גורם הבקי בחקירה, בשאר המקרים דרבאס וחבריו פעלו בשיטה הזאת: "הכנסת מוצרים לבגדים ויציאה מהסניף מיציאת הלקוחות בבריחה. שותפו היה דואג שהדלת תישאר פתוחה. הכנסת מוצרים לשקית אישית שבתוכה יש כנראה מתכת שחוסמת שידור של מדבקות המיגון ויציאה מיציאת הלקוחות, העמסת מוצרים לסלסלה של הסניף ובריחה רגלית מבלי לשלם והדבקת מדבקה שהביא עימו על מדבקת שמטרתה לצפצף בעת גניבה בעת היציאה מהסניף".
באופן מפתיע, כאשר החשוד הובא להערכת מעצר הורה בית משפט השלום בעיר לשחרר אותו למעצר בית אף שנציגי המשטרה טענו כי מדובר באדם מסוכן בעל עבר פלילי שכבר ריצה בעבר 80 חודשי מאסר.