שכונת נווה יעקב שסובלת מלא מעט בעיות – ובין היתר כיום לא נותר סניף בנק אחד עבור 25 אלף תושבים המתגוררים בה. לשם השוואה שכונת נווה יעקב קצת יותר גדולה מהעיר מבשרת ציון יחד עם הקסטל.
2 צפייה בגלריה
מרכז מסחרי נווה יעקב
מרכז מסחרי נווה יעקב
מרכז מסחרי נווה יעקב
(צילום: פרטי)

בשכונה הצפונית לא נותר ולו סניף בנק אחד ובנק הפועלים מפעיל במקום רק נציגות אוטומטית בדמות עמדת כספומט בודדת. תושבים מספרים כי מידי יום יש בדרך כלל תור של כעשרה אנשים. אך מזה שבועיים גם הכספומט מושבת. לאחר פניית myet התקלה תוקנה.
בנוסף, במרכז המסחרי היחידי בשכונה יש גם בעיה בנושא התאורה. לפני כשנה חלק מגופי התאורה פורקו על ידי העירייה והכוונה היתה להתקין תאורה דקורטיבית חדשה. אולם כוונות לחוד ותאורה לחוד. בפועל המרכז המסחרי בנווה יעקב כמעט חשוך לגמרי והסוחרים נאלצו בעצמם ולדאוג להציב על חשבונם מספר פרוג'קטורים שמאירים את המעברים הציבוריים בצורה חלקית בלבד.

2 צפייה בגלריה
מרכז מסחרי נווה יעקב
מרכז מסחרי נווה יעקב
מרכז מסחרי נווה יעקב
(צילום: פרטי)

תושב נווה יעקב, יחזקל זמיר אמר ל-mynet ירושלים: "יש פה הזנחה מתמשכת. אנחנו שכונה מבודדת ונושא התאורה מאוד חשוב וקריטי לתחושה הכללית וגם לבטיחות וגם לביטחון האישי. כאשר אירע הפיגוע הנורא כולם פתאום נזכרו באנו לרגע אבל עכשיו כבר עברו לדבר הבא. לא מטפלים בכלל בנושא התאורה. אנחנו שכונה ותיקה ויש כאן הרבה בלאי. חייבים לשפץ ולהחליף כל מיני דברים במרחב הציבורי. לצערי זה לא קורה".
אלכס טנצר שהתגורר שנים רבות בנווה יעקב וכיום עבר לשכונה הסמוכה פסגת זאב אמר ל-mynet ירושלים: "מדובר בהזנחה מתמשכת של נוה יעקב מצד כלל הרשויות, גם העירייה וגם ברמה של משרדי הממשלה השונים. בעשרים השנים האחרונות לא טרחו כלל להשקיע משהו במרכז המסחרי המוזנח והנשכח. העירייה ומשרד התחבורה הבטיחו לנו לפני 5 שנים שהרכבת תגיע עד לכאן וזה עדיין לא קרה".

קראו גם:

הפעיל החברתי, עו"ד רונן יאס-בן יאיר אשר קיבל את הבקשה לעזרתו מתושבי שכונת נווה יעקב. אמר: "מתבקש על ידי הגורמים הרלוונטיים, לטפל בבעיה במיידי, ובמיוחד לאור בקשתם של תושבי השכונה בעלי המוגבלות ובני הגיל השלישי, אשר זקוקים להוציא כסף למחייה. היות וקשה לאנשים אלו, להגיע לבנק לשכונה הסמוכה, שכונת פסגת זאב על מנת לבצע פעולה זו של הוצאת הכסף".
מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה מקיימת דיאלוג בנושא עם נציגי הסוחרים שבמתחם. חלק מהתאורה במקום נמצא באחריות הסוחרים ולצד הדיאלוג, תפעל העירייה להסדיר את סוגיית התאורה במתחם בשטחים הנמצאים בתחומי אחריותה בהקדם האפשרי".
מבנק הפועלים נמסר: "בעקבות תקלת חשמל במבנה שבו נמצא הבנקט, חלו שיבושים בפעילות שלו. הבנק פועל לתיקון התקלה כדי להשיב את הבנקט לפעילות בהקדם האפשרי".