האם מסרון אחד שנשלח לאלפי אנשים ללא הסכמתם יוביל לתביעה ייצוגית? בקשה לתביעת 'ספאם' נגד רשת מועדוני הכושר הירושלמית 'מטי' הוגשה לבית משפט השלום. לקוח לשעבר של הרשת הגיש, באמצעות עו"ד עדן פינטו בקשה לתביעה ייצוגית על סך 2.25 מיליון שקל, בגין קבלת מסרון פרסומי שלדבריו לא נתן הרשאה לקבלו.
2 צפייה בגלריה
סטודיו מטי במלחה
סטודיו מטי במלחה
סטודיו מטי במלחה
(צילום: עמית שאבי)

המסרון מאוגוסט

מהמסמכים לבית המשפט עולה כי המבקש סיים את תקופת המינוי שלו ברשת 'מטי' בשנת 2015 ומאז הוא כבר אינו לקוח שלהם. לטענתו, הוא מעולם לא הסכים לקבל מסרונים ותכנים פרסומיים מ'מטי', אך למרות זאת, באוגוסט 2022, כך לפי הנטען, הוא קיבל מסרון מהרשת לנייד שלו. המבקש טוען כי המסרון נשלח לפחות 7,500 פעמים לנמענים שונים (פסקה 57 לבקשה לאישור תובענה ייצוגית). כמו כן בכתב התביעה נטען כי הדרך היחידה להסרה מרשימת התפוצה היא באמצעות קישור - דבר האסור על פי הדין.
הפגיעה המועלית בכתב הבקשה היא שעם קבלת המסרון ובעקבות קבלתו "חש התובע תחושת כעס, תסכול וכן תחושה של חדירה למרחבו האישי ולמכשירו הנייד מבלי שנתן את הסכמתו לכך. המבקש מעריך את הנזק בשל קבלת ההודעה ב-300 שקלים וכי הנזק המצטבר של כל הקבוצה אותה הוא מבקש לייצג הוא 2.25 מיליון שקלים.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
סטודיו מטי במלחה
סטודיו מטי במלחה
סטודיו מטי במלחה
(צילום: עמית שאבי)

לדבריו של המבקש, "הוא חש כי בוצעה חדירה למרחבו האישי וכי אין לו שליטה במידע האישי והפרטי שלו, וכל זאת משיקולים מסחריים של המשיבה ולשם עשיית רווח. כאשר פנה ל'מטי' וביקש להסיר את עצמו 'מטי' לא יצרו עימו קשר". בשל כך הוא טוען כי נאלץ להסיר עצמו מרשימת התפוצה באמצעות הקישור שצורף להודעה. בימים אלה הוא ממתין להחלטת בית המשפט אם לאשר את בקשת תביעתו.

"התביעה תידחה"


מרשת 'מטי' נמסרה התגובה הבאה: "מדובר בתביעה מופרכת על שליחת מסרון אחד לאדם שהשאיר את פרטיו כמתעניין. אין לנו ספק שזה מקרה של ניצול מוטעה של חוק חשוב, שעליו אנו מקפידים, ואנו בטוחים לחלוטין שהתביעה תידחה בבית המשפט".