נראה כי אל מחנה 'רק לא ביבי' הצטרפו בשבוע האחרון חלק מהתושבים ב'דרך עזה' (לשעבר 'רחוב עזה'), וזאת בשל הסדרי הביטחון והאבטחה החדשים שנכפו עליהם.
3 צפייה בגלריה
עבודות ההכנה לקראת מעבר משפחת נתניהו מקיסריה לרחוב
עבודות ההכנה לקראת מעבר משפחת נתניהו מקיסריה לרחוב
עבודות ההכנה לקראת מעבר משפחת נתניהו מקיסריה לרחוב
(צילום: שלו שלום)

ביום חמישי שעבר שב בנימין נתניהו לכיסא ראש הממשלה, ומאחר שהשיפוצים במעון הרשמי שברחוב בלפור לא נראים באופק, הוחלט כי עד לסיומם תתגורר המשפחה בשכונת רחביה.
יצוין כי בנוסף לבית בקיסריה, למשפחת נתניהו שני בתים בעיר - האחד ברחוב הפורצים בשכונת קטמון, והשני, מבנה רחב ידיים בשטח של כ־240 מ"ר, ברחביה. למעשה, כבר בחודש אוקטובר הגיש נתניהו בקשה רשמית להעתיק את המגורים מקיסריה לדרך עזה. לאחר התייעצויות רבות בעירייה ובשב"כ הוחלט כי לשם כך יש להגביר את האבטחה במקום. בין השאר, משרד ראש הממשלה הוציא קרוב ל־300 אלף שקל על תיקון חלונות, עבודות איטום והתקנת וילונות ומחיצות במבנה.
אבל כל ההכנות האלה היו מספיקות למגורים של ראש האופוזיציה. מהרגע שנתניהו זכה בבחירות סידורי האבטחה הוגברו והגיעו אל שיאם ביום חמישי שעבר, לאחר שחברי הממשלה החדשה הושבעו.

"זו התעללות"

יאיר גולדנברג, סטודנט שמתגורר ברחוב שבו גר ראש הממשלה, סיפר על החיים הקשים כתוצאה מהשכנות לאדם המאובטח ביותר במדינה. "הרחוב פקוק גם כך מאז שבעירייה הוחלט לרמזר את הצומת בתקופת הקורונה, ומאז שנתניהו הגיע לרחוב המצב הפך לבלתי נסבל - חוסמים את המדרכות בכל כמה שעות למעבר של הולכי רגל, ומספר פעמים ביום הכביש נחסם על מנת לאפשר מעבר של השיירה. בדקתי בסטופר ובבקרים לוקח לי 17 דקות רק לעבור את רחוב עזה. הדרך ללימודים הפכה לבלתי נסבלת. כל החברים שלי באותה תחושה שהמצב בלתי אפשרי. לפני כמה ימים ניסיתי לתעד באמצעות המצלמה שלי את מה קורה ברחוב ואחד המאבטחים ניגש אלי וביקש שאמחק את התיעוד".

3 צפייה בגלריה
ביבי נתניהו
ביבי נתניהו
ביבי נתניהו
(צילום: shutterstock)

יוני יופנוף: "ראש הממשלה המכהן גר ברחוב. בהצלחה לו ולממשלה החדשה. יש סידורי אבטחה, זאת המציאות, אבל אסור לשתוק על התעללות בהולכי הרגל. יש מכוניות אבטחה שחונות על מעבר החציה והולכי רגל נאלצים ללכת על הכביש ולהסתכן. במרחב הציבורי צריך לתעדף את הולכי הרגל במקום הראשון".
איתמר, סטודנט לרפואה באוניברסיטה העברית, מתגורר בסמוך לבית המאובטח. "מאז הבחירות התחלנו להרגיש את פעילות האבטחה כאן", סיפר ל-mynet ו"ידיעות ירושלים", "אבל בחודש האחרון זה התגבר והפך לבלתי נסבל. בכל פעם שאחד מבני המשפחה צריך לצאת מהבית עוצרים את כל הרחוב. אם אני עולה על אוטובוס לכיוון בית החולים פתאום הוא נעצר למשך דקות ארוכות כי רכב יצא מהבניין. לאחרונה אפילו התחילו לעצור אותי ברחוב ולהגיד לי לחכות, פשוט ככה. אני גר כאן כבר חמש שנים. כשההפגנות היו מול בלפור אפשר היה לחיות איתן, אבל עכשיו כשראש הממשלה גר ממש בעזה אני מרגיש שאני כבר לא יכול לגור כאן יותר. אני בהחלט אשקול לעבור לשכונה אחרת כשהחוזה שלי יסתיים, וזה עוד לפני שהתחילו ההפגנות".
רוני לונדון, שגרה בבניין סמוך: "כבר לפני כמה שבועות הגיעו אלינו לבית מאבטחים, ביקשו לראות תעודת זהות ואמרו שהולכת להיות כאן אבטחה מסביב לבית כל הזמן. עכשיו גזמו כאן עצים ושיחים במעבר בין הבתים. בלילה עוברים מאבטחים עם פנסים ומאירים את כל הקירות. לא נראה לי הגיוני שראש ממשלה יגור על אחד הרחובות הכי מרכזיים".

ים של תלונות

"אל המינהל הקהילתי 'גינות העיר' הגיעו מספר רב של תלונות תושבים בנוגע לסידורי האבטחה החדשים המקשים על אורח החיים", אמר השבוע גורם במינהל והודה כי גם נעשתה פנייה לעירייה בניסיון לגבש פתרונות.

3 צפייה בגלריה
רחוב בלפור, הבוקר
רחוב בלפור, הבוקר
רחוב בלפור
(צילום: לירן תמרי)

"מצד אחד מובנת החשיבות הרבה באבטחה סביב ראש הממשלה, אך מצד שני צריך לאזן אותה מול שמירה על אורח החיים התקין של התושבים. בעבר היינו בקשרים עם גורמים במעון הרשמי בבלפור והיה שיתוף ציבור, ואף נמצאו מספר פתרונות לגבי מצוקות התושבים. עכשיו אף אחד לא דיבר איתנו ולא עדכן אותנו, הביתנים של המאבטחים מצמצמים את מעבר הולכי הרגל ומסכנים אותם".
עוד בחדשות:
מהעירייה נמסר: "האחריות לאבטחת בית ראש הממשלה היא תחת משרד ראש הממשלה ובהנחיית היחידה לאבטחת אישים. בתיאום של הגופים עם עיריית ירושלים נשמר מקום להולכי רגל ונגישות במרחב הציבורי המדובר".
ממשרד ראש הממשלה נמסר: "פעולות האבטחה במעון ראש הממשלה שברחוב עזה מבוצעות בהתאם להנחיות שב"כ, בשיתוף אגף ביטחון ובתיאום הגורמים המוסמכים, ובשיח מתמיד עם תושבי השכונה, וכל זאת במטרה לצמצם ככל הניתן את הפגיעה במרקם החיים במקום".
פורסם לראשונה: 07:52, 05.01.23