הכדור במגרש של העירייה: יהודים וערבים המתגוררים בשכונת אבו תור חתמו על עצומה נגד כוונת העירייה להרוס מגרש כדורגל, כדי להקים אולם מופעים. "זו שכונה קטנה ושקטה יחסית, אבל לאחר שהדבר התגלה לפני כחודשיים, הזעם פרץ מכל עבר", מספרת ד"ר שרון גורדון (52), המתגוררת בשכונה המעורבת.
1 צפייה בגלריה
המגרש שהעירייה מתכננת להרוס (למצולמים אין קשר לידיעה)
המגרש שהעירייה מתכננת להרוס (למצולמים אין קשר לידיעה)
המגרש שהעירייה מתכננת להרוס (למצולמים אין קשר לידיעה)
( צילום: ועד שכונת אבו תור)

"המגרש הזה משמש את כל תושבי השכונה – ערבים ויהודים, צעירים ומבוגרים, דתיים וחילונים. אין אף אחד שמנהל את המתחם וזה מתארגן נפלא. גילינו את זה במקרה, אחד התושבים שם לב שעושים כל מיני בדיקות משונות על מגרש הספורט בלב השכונה. בירור קצר גילה שיש תוכנית להרוס את המגרש לטובת אולם".
לדברי ועד השכונה, לאחר התחלת המחאה, הרשות המקומית קיימה שיחת זום עם התושבים. "הפגישה הייתה נוראית", טוענת ד"ר גורדון, "בעצם הודיעו לנו שאם נרצה או לא, המבנה הזה עתיד לקום. מאז השכונה כמרקחה. פתחנו עצומה ושלחנו אותה לראש העירייה משה ליאון לפני כחודש, אבל עד היום לא קיבלנו תשובה. אנו לא מבינים מה המניעים להקמת המבנה הזה כיוון שהוא בניגוד מוחלט לרצון התושבים".
כ-2,000 תושבים, חתמו על העצומה בה נטען כי אין היגיון בהקמה של אולם, כאשר באזור יש אולמות פנויים וזמינים, כמו למשל ביס פלנט, במרכז בגין, בסינמטק ובמתחם התחנה החדשה. "אנחנו שכונה שיש בה גם בעיות תחבורה קשות. במצב הזה, איך נערכים לאירועים של 400 איש? בהחלטה הזאת העירייה בעצם גוזלת מאיתנו את המקום היחיד אצלנו שמשמש להתכנסות של הקהילה. לוקחים את המתחם הזה שממנו נהנים כל האוכלוסיות של השכונה לצורך שהוא לא חיוני. זה חסר היגיון לחלוטין", מסכמת גורדון.
מהעירייה נמסר: "המבנה המדובר מיועד לשימוש קהילתי עבור תושבי השכונה והפעילות העירונית. במסגרת התוכניות להקמת המבנה, התקיים מפגש עם התושבים במפגש השתתפו נציגי השכונה והמינהל הקהילתי, ובמסגרתו הוחלט לפתוח את 'בית נחמיה' עבור פעילות חוגים ופנאי לרווחת התושבים. לאחרונה, אף התקיימה פגישה בהשתתפות ראש העירייה, נציג השכונה ויו"ר המינהל הקהילתי. הוחלט כי ייבחנו מספר מקומות נוספים בעבור בניית מגרש כדורגל נוסף בשכונה".