מדוע "הצפרדעים" ברחבי העיר לא מכוסים? למרות שפחים מרכזיים רבים הוטמנו עיריית ירושלים עושה עדיין שימוש נרחב בפחים הירוקים הגדולים והמוכרים במקומות שאי אפשר לבצע הטמנה. הפחים הללו אינם מכוסים חושפים את הפסולת שהושלכה אליהם ולטענת תושבים גורמים למפגעי ריח ותברואה קשים, כמו גם להגעתם של בעלי חיים שונים, מחתולי רחוב ועד תנים.
1 צפייה בגלריה
פח צפרדע פתוח בפסגת זאב. מושך בעלי חיים משוטטים
פח צפרדע פתוח בפסגת זאב. מושך בעלי חיים משוטטים
פח צפרדע פתוח בפסגת זאב. מושך בעלי חיים משוטטים
( צילום: פרטי)

"אני מצפה שברגע ששמו פחים מוטמנים גם הצפרדעים צריכים להיות מכוסים", אומר אריה שאיר , תושב פסגת זאב. "הצחנה בלתי נסבלת, מגיעה לבתי עסק ובתי תושבים, בטח בימים חמים שכאלה".
לדברי שאיר, פניותיו לעירייה בתקווה לטיפול לא זכו למענה. "אני רואה בזה בעיה תברואתית", הוא מתלונן, "בנוסף יש פגיעה במיחזור קרטונים. סוחרים זורקים אותם לצפרדע וממלאים אותה מאחר והיא פתוחה במקום למקומות המיועדים למיחזור קרטונים".
לטענתו, לא רק שהפחים הללו אינם בריאים לסביבה אלא הם גם מושכים בעלי חיים משוטטים המחפשים אחר שאריות מזון, "בשכונה כמו שלנו שנמצאת בקצה העיר על גבול המדבר לא נדיר לראות תנים מסתובבים. כאשר הפחים פתוחים הם מגיעים ונשארים בסביבה", הוא מוסיף.

קראו גם:

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה מציבה מכולות פתוחות באזורים מסוימים, בהם קיים עומס מוגבר של פינוי אשפת גרוטאות. באזורים אלו, דווקא הימצאותו של כיסוי על המכולה, יכול לגרום להצטברות של אשפה וגרוטאות סביב המכולה, דבר המהווה מפגע בטיחותי ותברואתי. העירייה מפנה את המכולות מדי יום, וכן מבצעת סבבי פינוי נוספים ככל הנדרש".