כך התקפל המינהל הקהילתי בגילה: בפרוץ מלחמת חרבות ברזל נסגרו כל המרכזים הקהילתיים בירושלים ולאחר כשבוע וחצי חודשו הפעילויות, אלא שהמנויים בקאנטרי בשכונת גילה גילו כי הוא לא ייפתח. הסיבה: הוא אמור לעבור שיפוצים בעוד מספר חודשים ורק לאחר מכן ייפתח מחדש. עם זאת, לאחר לחץ מאסיבי מהתושבים הוחלט לפתוח אותה.
2 צפייה בגלריה
מינהל קהילתי גילה
מינהל קהילתי גילה
מינהל קהילתי גילה
(צילום: רפי קוץ)
המתנ"ס בשכונת גילה שוכן ברחוב ורדינון 14, ובו ישנם בריכת שחייה, חוגים וחדר כושר. בראשית המלחמה נסגרה המתנ"ס, כעבור 10 ימים כאשר חזרו כל המתנסים לפעול נדהמו המנויים כי הקאנטרי בגילה לא חזר לפעול. לאחר אין ספור פניות לברר מתי יחזור לפעילות סדירה, לפני כשבוע בלבד נשלחה הודעה מהמינהל למנויים ובה נכתב: "טרם נסגר מתווה סופי לבריכה. אם מחר לא נקבל אישורים ומתווה מקובל, נאפשר מספר אפשרויות לבחירה לגבי החזרים או חלופה. מתנצלים מאוד. עושים ככל יכולתנו למצוא פתרון"..
תושבת שכונת גילה מירב גרשוני מסרה בשיחה עם mynet ירושלים בשם כל המנויים: "המנויים בשכונה מאוד כועסים, הבריכה מיועדת למבוגרים, חולים ונערים על הספקטרום והם גורעים אותה מאיתנו, מהאוכלוסייה שהכי נזקקת לזה, בושה וחרפה".

קראו גם:

גרשוני הבהירה כי גם היא נכה ונזקקת לבריכה: "כשהמלחמה התחילה הבריכה נסגרה, ומאז החליטו שהיא לא תפתח בגלל שהבריכה בגירעון. יש מלחמה, יש מתח נוראי אצלי. שני הילדים מגויסים וגם בעלי. זה פשוט שערורייה שהבריכה סגורה ו- 50 אלף תושבי שכונת גילה ללא מתנ"ס קהילתי, שפועל ומתפקד. בתקופת המלחמה לאנשים אין מה לעשות וזה עבורנו כמו תרופה, בעיקר פעילות ספורטיבית. גם ככה הבריכה לא תפקידה כראוי במשך תקופה ארוכה ולכן הרבה מנויים החליטו לעזוב את הקאנטרי, מי שנשאר זה חולים ומבוגרים. אנו דורשים שעד השיפוצים תיפתח בקדם הבריכה על מנת לתת לנו את השירות. אותנו לא מעניין הוויכוחים ובירוקרטיה הפנימית בין העירייה לבין המינהל, לא גירעונות מעניינים אותנו, אלא השירות לתושב".

2 צפייה בגלריה
בריכה אולימפית
בריכה אולימפית
הבריכה עדיין סגורה
(צילום: shutterstock)

מעיריית ירושלים נמסר: "בריכת השחייה בגילה הינה בריכה שהועברה לרשות שימוש של המינהל הקהילתי בגילה, כמו גם בריכות נוספות בעיר. על כן, כל שאלה בדבר מדיניות פתיחת הבריכה ושעות הפעילות יש להפנות למינהל הקהילתי. ההחלטה על סגירת הבריכה בתחילת המלחמה ניתנה בהתאם להנחיות פקע"ר והועברה לכלל הבריכות בעיר".
מהמינהל הקהילתי גילה נמסר בתגובה: "עם המלחמה סגרנו כמו כולם את הבריכה. כעבור עשרה ימים החלטנו שיש מיעוט מנויים (כ- 300 מנויים) וכלכלית לא ניתן להפעיל את הבריכה עם כמות מנויים קטנה. וזאת בגלל שהבריכה ישנה בת 40 שנה ומערכות שלה בקושי פועלות. יחד עם העירייה שקלנו את סגירתה, ומאחר ובעוד מספר חודשים ממילא היא נסגרת עקב החלטת העירייה לשפצה בעלות של 40 מיליון שקלים שהוקצו על ידי העירייה. החלטנו שאם היא נסגרה בגלל המלחמה אנחנו נסגור אותה לגמרי בגלל השיפוץ. מאחר והבריכה משרתת תושבים מבוגרים ולמרות שזה לא כלכלי לפתוח אותה החלטנו לפתוח אותה בכל מקרה ולהשיג את תקציב להפעלתה והחל מיום ראשון היא תפתח".
לשאלה האם המנויים יפוצו, ענו במינהל: "אנחנו נבוא בדברים עם המנויים בתקופה שהבריכה היתה סגורה על מנת להגיע להסדר לגבי התקופה שהיתה סגורה".
לשאלה מה יהיה עם המינויים בזמן השיפוץ נמסר: "בתקופת השיפוץ פנינו למספר מנהלים שסמוכים אלינו ודנו איתם בקשר לקבלת המנויים עד להשלמת השיפוץ וישנה היענות חיובית".