אנשי קיבוץ בארי שוקלים לעבור להתגורר בירושלים לתקופה של מספר שנים, כך נודע ל-mynet. יש לציין שבקיבוץ טרם נתקבלה החלטה סופית בעניין אך במידה ותהא הסכמה של מוסדותיו, המהלך צפוי לצאת אל הפועל. בארי, איבד בטבח ה-7 באוקטובר לפחות 85 מחבריו בעוד 26 נוספים חטופים בעזה בימים אלה. מלבד חיי אדם, הקיבוץ עצמו נפגע בצורה קשה מאוד מבחינת רכוש ותשתיות וההערכות הן כי שיקומו יארך כשלוש שנים לפחות.
3 צפייה בגלריה
ילדי קיבוץ בארי במתחם התאוששות
ילדי קיבוץ בארי במתחם התאוששות
ילדי קיבוץ בארי במתחם התאוששות
(צילום: שליו שלום)
כאמור, בימים אלה מחפשת הנהלת הקיבוץ פרויקט מגורים בירושלים שיאפשר לקהילת בארי להתגורר במתחם אחד, כולם ביחד — כאלף בני אדם, למשך תקופת השיקום. אחד מהפרויקטים שנבחן הוא פרויקט הדיור להשכרה של חברת אשטרום בקרית יובל, צמוד לגן המפלצת, ששמו פרויקט ״הדסה הקטנה״.
3 צפייה בגלריה
קיבוץ בארי אחרי הטבח
קיבוץ בארי אחרי הטבח
קיבוץ בארי אחרי הטבח
(צילום: גדי קבלו)

מדובר בפרויקט שבנייתו כבר הושלמה אך טרם שווק וניתן לאכלסו בתקופה הקרובה. המתחם כולל 3 מגדלים ובהם 350 דירות המיועדים להשכרה בלבד ולפיכך הוא מתאים להיקפים של מפוני קיבוץ בארי. בנוסף קיים בניין למכירה ובו נמכרו כבר 90 אחוז מהדירות שהוא לא יהיה כלול בעסקה. נציגות נרחבת של חברי קיבוץ בארי, המתגוררים כיום במלונות בים המלח, הגיעה לפני ימים אחדים לפרויקט בקריית יובל לבחון אותו מקרוב ולהכיר את השכונה שאולי תהפוך לביתם הזמני בשנים הקרובות.

3 צפייה בגלריה
המפלצת
המפלצת
המפלצת בקרית יובל
(צילום: עיריית ירושלים)

יש לציין שבקיבוץ טרם נתקבלה החלטה סופית בעניין אך במידה ותהא הסכמה של מוסדות הקיבוץ, המדינה תפעל להוציא את הפרויקט אל הפועל ותסייע במימון השכרת המתחם כולו והתאמתו לצורכי הקיבוץ. אחת מהמחשבות הן שהדבר ייעשה באמצעות חברת הדיור הציבורית עמידר שתשכור עבור הקיבוץ את הדירות ולאחר מספר שנים תקבל אותם בחזרה ואז תוכל לצאת לאכלוס נוסף, הפעם לזכאי הדיור הציבורי.
עוד בחדשות:
מקור בכיר בעיריית ירושלים אמר ל-mynet כי ״ירושלים תקבל בברכה את אנשי קיבוץ בארי וכי ישנה חובה מוסרית ממדרגה ראשונה לסייע להם ולממש את הערבות ההדית שלנו ובעירייה יעשו ככל הניתן לסייע ולהסדיר את כל הנדרש על מנת לאפשר לחברי הקיבוץ הפגוע איכלוס קל בירושלים. לצורך העניין אחת מהאופציות הנבחנות הן הסבת שטחי המסחר המיועדים בפרויקט והפיכתם לשטחים למוסדות ציבור כגון בית ספר, כיתות לימוד, גני ילדים ומשרדים לוועד הקיבוץ״.