תושבי שכונת גוננים הופתעו בתחילת החודש לגלות שלט קטן בקצה הרחוב שמודי על פתיחת רחוב מכוור לתנועה לכיוון רחוב בני בתירא. "לכאורה זה נשמע משהו לא משמעותי", אומר חנן ברנד, תושב השכונה, "אבל משמעות הדבר היא ניקוז של אלפי מכוניות מכיוון של ניות ורחובות עזה ושמעוני לתוך הרחובות הצרים של השכונה שגם ככה לא משרתים באופן מספק את התושבים והפקעה של שטח ציבורי לטובת כביש סואן".
3 צפייה בגלריה
גוננים
גוננים
גוננים
(צילום: פרטי)
לברנד חשוב להסביר מהו אותו 'שטח ציבורי' אותו גוזלים מתושבי השכונה. "יש שם גינה ציבורית שהילדים אוהבים לשחק בה, ומתכוונים ל'גלח' אותה לטובת חניות. בגלל שזה איזור בטוח להולכי רגל, הרבה ילדים צועדים אל בית הספר וההורים שולחים אותם ללא חשש. בניית כביש מהיר במקום תמנע מההורים לשלוח את הילדים אל בית הספר באופן עצמאי".
3 צפייה בגלריה
הרחוב המדובר. התושבים זועמים
הרחוב המדובר. התושבים זועמים
הרחוב המדובר. התושבים זועמים
(צילום: פרטי)
פרופ' אהוד גוטל, גם הוא תושב השכונה, מסכים עם ברנד. "יש כאן גם פגיעה ב'ריאה הירוקה' של השכונה אך מעל לכל הדבר גם לא יתרום להקלת עומסי התנועה כי הצירים פה צרים וזה לא באמת ישחרר את הפקקים. התוכנית פשוט לא הגיונית במונחים של סיכון – שהרי מייצרים כאן אחד כזה, אמיתי ויומיומי. אין הגיון לקבלת התוכנית, והיא התקבלה בצורה לא שקופה".
"הגן הזה ממלא את ליבי", אומרת זהבה אברהם המתגוררת בשכונה קרוב ל-40 שנה. "הוא משרת כל כך הרבה ילדים קטנים, משפחות וקשישים שנהנים מהשמש החמימה".
3 צפייה בגלריה
גוננים
גוננים
גוננים
(צילום: פרטי)
פרופ' גוטל מסכם: "אני משוכנע שהכינו את התוכנית הזאת אנשים טובים שפשוט אין להם מושג מה שהם עושים. ההנחה שלי היא באמת שהעירייה רוצה לעשות טוב, אבל התוכנית הזאת היא שגיאה תכנונית חמורה. אני חושב שגם העירייה כבר מבינה את זה, והדבר הנכון יהיה לבטל אותה".
העירייה: "מדובר בתוכנית בטיחותית להסדרת הכביש, המדרכות, החניות ושבילי הולכי רגל במקום. התכנית תוכננה בהליך תכנית בנין עיר, כולל שיתוף ציבור, ומוכרת לתושבי השכונה מזה חודשים רבים. כמו בכל הליך תב'ע, התושבים רשאים להגיש התנגדות לתכנית. עיריית ירושלים תמשיך ותפעל במרץ לשדרוג המרחב הציבורי למען התושבים ולרווחתם".