דו"ח חדש של נציבות פניות הציבור במשרד מבקר המדינה קובע כי יותר ממחצית מהתלונות שהוגשו נגד עיריית ירושלים בשנת 2020 נמצאו מוצדקות. לאחר שב־2019 רק 29.7% מהפניות נגד כיכר ספרא נמצאו מוצדקות, שנה לאחר מכן הנתון קפץ ל־50.9%.
1 צפייה בגלריה
עיריית ירושלים, כיכר ספרא
עיריית ירושלים, כיכר ספרא
עיריית ירושלים, כיכר ספרא
(צילום: אדווה חולי)
יצוין כי מבין עשרות משרדי ממשלה וגופים ציבוריים ועוד שלל רשויות מקומיות שנגדם נשלחו מכתבי מחאה, ירושלים נמצאת במקום השלישי והממש לא מכובד. המצב גרוע יותר רק במשרד הבריאות, שם 51.1% מהתלונות נמצאו מוצדקות. במקום הראשון נמצא דואר ישראל (73.4% מהפניות מוצדקות). עם זאת כלל מכתבי התלונה נגד העירייה שנשלחו בשנה שעברה הסתכמו ב־190, כך שבממוצע נשלחו 0.2 תלונות לכל 1,000 תושבים, מה שמציב את ירושלים 'רק' במקום השישי מבין עשרות עיריות בישראל.
הדו"ח חושף בין היתר תלונה של ירושלמית מבוגרת ונכה שנעזרת בהליכון, שרצתה להגיש לרשות האוכלוסין וההגירה בקשה לביטול כתובת למשלוח דואר. ברשות התעקשו שעליה להגיע פיזית, והתקפלו רק אחרי פנייה ממשרד המבקר. בתלונה נגד רשות האכיפה כתבה תושבת ירושלים כי 'ההוצאה לפועל' בתל אביב חסמה את כרטיס האשראי שלה. בירור העלה כי המתלוננת מבוגרת וחולה ולכן הגישה מסמכים למשרדי הרשות בבירה. אלא ששם לא טרחו להעביר את המסמכים לסניף התל אביבי שבו התקבלה ההחלטה. במשרד המבקר דרשו לשנות נהלים כדי שאירוע כזה לא יישנה.
ב־2020 קיבל משרד המבקר 14 מכתבי תלונה נגד מנח"י ומחוז ירושלים במשרד החינוך, 5 מהן נמצאו מוצדקות. לשם השוואה, באותה שנה הגיעו 11 מכתבי תלונה נגד לשכת הסיוע המשפטי במחוז ירושלים של משרד המשפטים וכן 10 תלונות נגד מחוז ירושלים של משרד העבודה ועוד 10 תלונות נגד בית הדין הרבני הגדול בירושלים. בכל התלונות נגד הגופים הללו לא נמצאה ולו תלונה אחת מוצדקת בשנה שעברה.
מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה במוסד מבקר המדינה, ומבצעת תהליך רחב של לימוד, תיקון המלצות לשיפור והפקת לקחים למניעת הישנות המקרים. הפניות המופיעות בדו"ח, שהועברו בעבר לטיפול בעירייה, טופלו במלואן או נמצאות בשלב מתקדם של טיפול".
  • הכתבה המלאה תתפרסם בסוף השבוע ב"ידיעות ירושלים"
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים