מסביב לשעון ובשאון רב: בשבועיים האחרונים תושבי גבעת מרדכי לא מצליחים לישון בלילות בגלל סלילת תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה. רבים מדיירי האזור הם מבוגרים וקשישים, שסובלים במיוחד.
1 צפייה בגלריה
אתר העבודות בגבעת מרדכי. רק רוצים לישון
אתר העבודות בגבעת מרדכי. רק רוצים לישון
אתר העבודות בגבעת מרדכי. רק רוצים לישון
(צילום: פרטי)

בסלון בשלוש בלילה

"אני גרה ברחוב הלר, וזה פשוט נורא. זה גורם לי לאבד את מעט הטעם הטוב שבחיים שלי", טוענת פנינה שוורץ (67), תושבת השכונה. "אני לא ישנה בלילות, ואני גם ככה לא במיטבי. בגלל שאני לא ישנה אני כל הזמן עצבנית. באחת ושתיים בלילה אני שומעת את שיא העבודות. למרות שיש לי חלונות כפולים זה לא עוזר. אני קמה עצבנית ולא מצליחה לתפקד כל היום. אני רק רוצה לישון. יש בסביבה הרבה דיירים מבוגרים ואין ספק שזה עולה להם בבריאות".
מרים ליפשיץ מתגוררת בסמוך לשוורץ. "יש כאן שלושה עד ארבעה טרקטורים שעובדים כל הלילה, ומדי פעם גם מגיעות משאיות", היא מספרת. "כל הלילה יש לנו צפצופים ורעשים, ולא פעם אני מתעוררת בשלוש בלילה, פשוט קמה ומתיישבת על הכורסה בסלון, מדליקה לי את הטלוויזיה ומנמנמת תוך כדי. זה ממש בלתי אפשרי".
התושבים מתלוננים במשטרה על הרעשים בלילות, אלא שיש היתר לעבודות, וכיוון שכך אין משמעות לתלונתם. העירייה אומנם הודיעה שהעבודות יתבצעו בין 22:00 בלילה ל־7:00 בבוקר, אלא שזה אמור להימשך שבועיים ארוכים במיוחד.
עדיאל בן שלום, יו"ר הוועדה הפיזית של גבעת מרדכי: "דיברתי עם נציג של מחלקת איכות הסביבה בעירייה והוא אמר לי שהם לא נותנים אישור לעבודות לילה, אבל עובדה שזה כך". גם בשנה שעברה, בתקופת הזמן הזאת בדיוק, 3 במאי, נערכו באזור עבודות לילה של שבועיים. הסמיכות עוררה בנו את הסקרנות, ובדיקה קצרה מגלה כי המשותף לתקופות הללו הוא חודש הרמדאן.

"העבודות מבוצעות על פי דין ומלוות בהליך שיתוף ציבורי"

תגובת עיריית ירושלים וחברת מוריה: "עבודות התשתית של הרכבת הקלה באזור גבעת מרדכי מבוצעות בהתאם להיתרים ועל פי דין. בשבועיים האחרונים החלו עבודות גם בצומת הרחובות גרשון שקד-ישעיהו ליבוביץ, וזאת לצורך שינוי הכיכר הקיימת בצומת, שתשמש למעבר העתידי של הרכבת הקלה. בהתאם להיתר שניתן, ועל מנת למנוע הכבדה משמעותית בתנועה במהלך שעות היום, וכן לשמור על בטיחות משתמשי הדרך, מתבצעות בשעות הלילה רק עבודות המוגדרות 'שקטות', הכוללות בין היתר ריצופים, אספלט וסידור אבני שפה.
"העבודות מלוות בהליך שיתוף ציבור וצוות קשרי הקהילה של הפרויקט מטפל, במידת הצורך, בתלונות נקודתיות העולות מהשטח".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים