כבר שנתיים העירייה מקדמת בהצלחה הקמת מגרשי חניה זמניים בשכונות כדי להקל את מצוקת החניה. מדובר ביוזמת מחזיק תיק החניה, חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו, שלפיה במגרשים ריקים ולא מנוצלים (מרביתם נמצאים בהליכי אישור ארוכים לבנייה) נעשה שימוש כחניון זמני בעלויות נמוכות. אך משום מה היוזמה מצליחה יותר טוב במגרשים פרטיים, ודווקא כשהמגרש נמצא בבעלות ממשלתית־ציבורית נראה שהעירייה נתקלת בקשיים. כך קורה עכשיו במגרש שנמצא בבעלות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ברחוב רחל המשוררת בבית הכרם.
2 צפייה בגלריה
רחוב רחל המשוררת בבית הכרם
רחוב רחל המשוררת בבית הכרם
רחוב רחל המשוררת בבית הכרם
(צילום: פרטי)
מדובר במגרש שבו רמ"י מקדמת תוכנית להקמת 120 יחידות דיור. בינתיים, לנוכח מצוקת החניה באזור בעירייה איתרו את השטח כמתאים לתוכנית החניונים, אך הביצוע והקידום מתעכב בגלל סירובה של רמ"י. ברשות הממשלתית חוששים כי הקמת החניון תוריד מערך המגרש, שאמור להיות משווק במכרז לאחר שוועדות התכנון יאשרו את התב"ע.
חביליו: "במסגרת התוכנית שלי לחניונים זמניים אנחנו מתכננים בניית חניון זמני במגרש של חברת החשמל ברחוב רחל המשוררת. אנחנו מנסים להגיע להבנה עם רשות מקרקעי ישראל בעניין. גם אם לא, נוציא צו חניה".
2 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
יוסי חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')
מרמ"י נמסר: "מדובר בשטח שמקודמת עליו תכנית לבניית 120 יחידות. התכנית אמורה לקבל אישור במהלך החודשים הקרובים ובכוונתנו לשווק את הקרקע לקראת סוף השנה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים