לאחר כשנה, תושב מזרח ירושלים שנחשד בהשתתפות בהפרת סדר אלימה ותקיפת יהודים והשלכת בקבוקי תבערה זוכה. עוד החליט בית המשפט כי המדינה תפצה אותו ב-8,500 שקלים ומחיקת התביעה נגדו.
1 צפייה בגלריה
זריקת בקבוקי תבערה
זריקת בקבוקי תבערה
זריקת בקבוקי תבערה
(צילום המחשה: EPA)
נזכיר כי תושב מזרח ירושלים (28), ששימש כקצין מבחן בשירות הרווחה, נעצר ב-25 במאי 2022 על ידי המשטרה בחשד שהשתתף בהפרת סדר אלימה. על פי החשד, במהלכה הוא תקף יהודים והשליך בקבוקי תבערה ואבנים.
החשוד, המשמש כקצין מבחן בשירות הרווחה, הכחיש את המיוחס לו וטען בחקירתו כי אין לו קשר לחשדות המפונים כלפיו. במהלך הדיון הוא פנה לשופטת ואמר: "אני מרגיש מתוסכל מאוד. אני מצוי במצב כזה לאחר שהייתי עובד עם נערים שנמצאים במצוקה. אני נמצא בדיונים עם נערים כקצין מבחן ומלווה אותם וכיום אני נמצא כחשוד בדבר שלא קשור אליי".
קראו גם:

בית המשפט הורה אז להאריך את מעצרו ביממה. "בפני בקשה ראשונה להארכת מעצרו של המשיב החשוד בהשתתפות, שימוש בחומר דליק, זריקת בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון ובתי יהודים", כתבה השופטת עדי בר-טל.
כאמור, בסוף החודש שעבר החליטה שופטת בית המשפט השלום, מיקה בנקי על זיכוי התביעה: "לאחר ששמעתי את ב"כ הצדדים, נתתי את דעתי למכלול החומר שבתיק, בחנתי את טענות הצדדים ושקלתי את כל השיקולים הצריכים לעניין, לרבות החובות, הנטלים והסיכויים והסיכונים של כל צד. אני מחייבת את הנתבעת [המדינה] לשלם לתובע סכום כולל של 8,500 שקלים, וזאת לסילוק מלא ומוחלט של התביעה. החזר אגרה בהתאם לתקנה".
פורסם לראשונה: 14:54, 25.05.21