הסיעות החרדיות דורשות הקמה של מבני ציבור בפסגת זאב עבור המגזר, כתנאי לבניית ספורטק בשכונה. סימן ראשון לכך ניתן החודש, במהלך דיון על התוכנית בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.
1 צפייה בגלריה
נחל זמרי
נחל זמרי
נחל זמרי. גם כאן הקמת הפארק נתקלה בהתנגדות
(צילום: אדווה חולי)
כזכור, לפני חודשיים התוכנית להקים פארק ציבורי בפסגת זאב, סביב נחל זמרי, כמעט ונפלה בוועדה לתכנון ובנייה. חברי מועצה חרדים התנגדו ליוזמה וטענו כי בעבר נאמר להם שאין שטחי ציבור פנויים על מנת להקים מוסדות עבור הקהילה המגזר. "בפסגת זאב יש מחסור מטורף של מבני ציבור, למה שלא נחלק חלק מהשטח למבנים אלו?" שאל אז חיים כהן ('ש"ס'), "יש מחסור חד משמעי למוסדות ציבור, אני רוצה לשמוע שיש מגרשים בפסגת זאב לכל מה שביקשנו" הצטרף ישראל קלרמן ('דגל התורה').
יו"ר הוועדה אליעזר ראוכברגר, הנחה אז את הגורמים המקצועיים בעירייה "לעשות ריכוז של כל השטחים הפנויים עם מוסדות שאפשר להקים בפסגת זאב. גם לבית כנסת, גם לגני ילדים גם לבית ספר, גם לספרייה, גם לטיפת חלב. הכל".
יצוין, כי חבר המועצה הדתי יהודה פרוידיגר ('הבית היהודי'), דווקא תמך ביוזמה, ולאחר עימות חריף הוועדה תמכה בהצעה ברוב של חמישה מול ארבעה. אלא שהאירוע הזה היה ככל הנראה קדימון לקראת הקרב הבא - היוזמה לבניית קרית ספורט במקום אחר בפסגת זאב. בשבוע שעבר הוצגה התוכנית בפני חברי הוועדה המקומית. בין השאר נמסר כי הפרויקט השאפתני ישתרע על שטח של 10.5 דונם. בין השאר אמורים לקום במקום מגרש קט רגל, אולם כדורסל, מתקני כושר, מתקני כושר לבעלי מוגבלויות, מתחם נינג'ה, מתקני משחק ועוד.
כאמור, חלק מנציגי הציבור החרדים דרשו להקים מבני ציבור עבור המגזר, ובעיקר תלמודי תורה וישיבות. "לצערי, חלק מחברי המועצה העלו שיקולים זרים שאינם תכנוניים", אמר בוועדה סגן ראש העירייה אלישע פלג ('ליכוד'), "הניסיון לקשור את אישור מתחם הספורט באישור מוסדות החינוך במקום, הוא לא נכון".
בסוף הדיון הוועדה אישרה את הפקדת התוכנית וקידום שלה, אולם עד לאישור הסופי הדרך עוד ארוכה.