לאחר פגישה שקיים ראש העירייה משה ליאון, יועצו עופר איובי ונציגי העירייה יחד עם נציגי תושבי מורדות גילה על ליקויים בתכנון השכונה שפוגעים באיכות חייהם, בעירייה הוחלט לקדם מספר תחומים.
2 צפייה בגלריה
מורדות גילה
מורדות גילה
מורדות גילה
(צילום: יואב דודקביץ')
כרגע אוכלוסו בשכונה כ- 350 יחידות דיור ובשנה הקרובה צפויים להתווסף עוד כ-550 יחידות דיור נוספות. בהחלטת מהנדס העיר ובעקבות ליקויי העבר בתכנון השכונה עבור תוספת 550 יחידות הדיור לא יינתן טופס 4 עד לסיום בניית כביש גישה קבוע וחדש לשכונה. בנוסף, עתידות להיבנות בשכונה עוד כ-1,100 יחידות דיור. ע"פ החלטת גורמי המקצוע בעירייה לא תחל הבניה עד לאישור כביש גישה חדש וייעודי לשכונה דרך עין יעל.
עוד בחדשות:
הכביש הגישה החדש לשכונה נמצא כאמור בהליך מכרזי ובנייתו עתידה להתחיל כבר בינואר הקרוב ולהסתיים עד נובמבר 21. בטווח זמן המיידי יבחן שיפור הכביש הקיים לעין יעל.
2 צפייה בגלריה
מפגש תושבי מורדות גילה וראש העירייה
מפגש תושבי מורדות גילה וראש העירייה
מפגש תושבי מורדות גילה וראש העירייה
(צילום: דוברות העירייה)
בנושא התחבורה הציבורית הוחלט כי ראש העירייה, מהנדס העיר וגורמי העירייה הרלוונטיים יקיימו סיור במקום בימים הקרובים ועיריית ירושלים תעמוד בקשר מול אגד לגבי הוספת תחבורה ציבורית בשכונה.
בנוסף, עיריית ירושלים נכנסה להליך הקצאת שטח לבית כנסת לטובת תושבי השכונה, בקרוב יפתחו מעונות ויצו בשכונה, תיבנה קריית חינוך עם בתי ספר וגני ילדים בצמוד לשלוחת המינהל הקהילתי.
גם בנושאי שיפור פני השכונה הוחלט כי הגינות הציבוריות נכנסו לתכנית העבודה של 2021 וישודרגו גם הן. בטווח זמן המיידי יתווספו אשפתונים וספסלים בכל השכונה ובכל הגינות בשכונה.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "מצוקות התושבים מעל הכל. ירושלים בראש ובראשונה היא העיר של תושבייה. איכות החיים של כל תושבי העיר חשובה לנו מאוד ואנו עושים הכל על מנת לשפר את איכות החיים בשכונות. אני, יחד עם נציגי התושבים פועלים מזה שנה לטובת התושבים וכך נמשיך. פורום נציגי התושבים ימשיך להתכנס אחת לחודש למעקב אחרי הביצוע והמשך הצפת נקודות לשיפור השכונה. אני מודה לנציגי התושבים על האכפתיות והעשייה המרובה. שלכם ובשבילכם".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים