שני מיליון שקל יושקעו בשיפור תשתיות ברחוב רביץ בנווה יעקב, שיאפשר גישה של תחבורה ציבורית אליו.
במרץ שעבר שיגר "ידיעות ירושלים", בשם תושבי הרחוב המיואשים, פנייה לכל 32 חברי המועצה, וזאת בלי לגלות כי העיתון עומד מאחורי הבדיקה.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס בירושלים, אגד
אוטובוס בירושלים, אגד
אוטובוס בירושלים, אגד
(צילום: יואב דודקביץ')
בפנייה נאמר: "אנו תושבי רחוב רביץ בשכונת נווה יעקב סובלים מהיעדר תחבורה ציבורית. רביץ הוא רחוב חדש שנבנה לפני כשש שנים ומונה כ־400 בתי אב, ותושבי הרחוב נאלצים ללכת 15 דקות עד התחנה".
התגובות של רבים מחברי המועצה לפנייה היו מעודדות. כך למשל זו של אלחנן גרוסבוים מ'דגל התורה', שענה לפנייה בתוך שלוש דקות משליחתה; אריה קינג הציע לתושבים לנסח מכתב שהוא ישלח בשמו לבכיר במשרד התחבורה; וסגן ראש העירייה מטעם ש"ס, צביקה כהן, הציע לקים סיור במקום. בימים שלאחר מכן הגיעו שלוש בקשות נוספות מלשכתו של כהן, שמבקשות לתאם מועד לסיור במקום.
היו גם כאלה שהעבירו את הפנייה לממונה על הנושא. סגן ראש העירייה אלישע פלג העביר את הפנייה למחזיק תיק התחבורה דוד זוהר ('דגל התורה').
כך עשה גם סגן ראש העירייה מטעם ש"ס, אברהם בצלאל. "צריך לקיים דיון דחוף בנוגע לתחבורה ברחוב רביץ", כתב בצלאל לזוהר. "אשמח לדעת איך מתקדמים".
כעת מתברר שזוהר אכן הרים את הכפפה והשיג תקציב של כשני מיליון שקל, שישמש בין היתר להקמת כיכר שתאפשר כניסת אוטובוסים ציבוריים לשכונה.
התקציב היה צריך להגיע מקופת משרד התחבורה, אך עקב המצב הפוליטי והבחירות שהתקיימו שוב ושוב הנושא נתקע במשרד.
2 צפייה בגלריה
דוד זוהר
דוד זוהר
דוד זוהר
(צילום: פרטי)


לבסוף, לאחר סדרת דיונים ופגישות שערך זוהר בנושא עם ראש העירייה משה ליאון, סוכם כי שיפוץ הכבישים בשכונה והקמת הכיכר ימומנו מקופת הרשות המקומית.
"יחד עם ראש העירייה, אני פועל לשיפור התחבורה הציבורית בעיר", הגיב זוהר, "ולהתאימה במקסימום לטובת האזרחים ותושבי העיר".

נווה יעקב. האוטובוס בדרך | צילום: יואב דודקביץ'

דוד זוהר

כותרת: אין מוצא
שם רחוב
אברהם רביץ
מספר תושבים
400 משפחות
זמן הליכה לתחנה
15 דקות
המתנה לפתרון
7 שנים