עבירות בנייה זה לא משחק ילדים: ליאורה גולדמן היא דיירת בשכונת ארמון הנציב ולפני כחודשיים הופתעה לגלות שהשכן הסמוך החליט לבנות במעבר המשותף לשני הבניינים בית עץ לילדיו. את המתקן הוא קבע אל קיר הבניין בו היא מתגוררת, על גבי המרזב של המבנה וזאת מבלי לבקש את רשותו של אף אחד מהדיירים.
1 צפייה בגלריה
בית העץ
בית העץ
בית העץ
( צילום: פרטי)
גולדמן החליטה להתלונן על עבירת הבניה בעירייה, אלא שלדבריה, במשך חודשיים לא קיבלה מענה הולם. מספר ימים לאחר הגשת התלונה הגיעה תשובה ממחלקת הפיקוח על הבניה, לפיה 'לא אותרה עבירה על חוק התכנון והבניה'.
גולדמן לא ויתרה והגישה תלונה נוספת. הפעם לשון התגובה הייתה: 'התלונה הועברה לבדיקת מנהל הנפה. הממצאים הועברו לקבלת חוות דעת התביעה העירונית, לאור חוות הדעת ומאחר ומדובר במעבר בין בניינים, יועבר המשך הטיפול לפיקוח העירוני'.
 "זה מרגיש שכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה בשטח שלא שלו", אומרת גולדמן. "מבחינת העירייה, כל דאלים גבר. אני מתביישת במחלקת הפיקוח על הבנייה שאין להם טיפת התחשבות בתושב, מתנערים מאחריות ואדישים לבעיה. כתושבת אני מרגישה מושפלת מהתייחסותה של העירייה למצוקותיו של התושב וחוסר הרצון לבדוק את הבעיה לעומקה".
לאחר פניית האתר ובונוס בעניין, נמסר מהעירייה: "צוות פיקוח עירוני ביקר אתמול (14.6) במקום והודיע למקים המבנה כי עליו לפרק את המבנה המדובר בתוך שלושה ימים. במידה ולא יפורק - העירייה תפעל כנגדו על פי חוק".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים