בארגון אונר"א הודיעו השבוע במפתיע כי החליטו לסגור את הנציגות שלהם אשר פעלה בשכונת מעלות דפנה, בסמוך לגבעת התחמושת. מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, נחשפו עשרות הוכחות כי עובדיו לקחו חלק פעיל במתקפת הפתע על ישראל וחלקם אף סייעו למחבלי החמאס בפעולות הטבח והחטיפה.
2 צפייה בגלריה
מפגינים נגד אונר״א
מפגינים נגד אונר״א
מפגינים נגד אונר״א
(צילום: רפי קוץ)
2 צפייה בגלריה
מיצג המחאה נגד אונר״א
מיצג המחאה נגד אונר״א
מיצג מחאה נגד אונר״א בירושלים
(צילום: צו 9)

בינואר האחרון פורסם כי על פי המידע המודיעיני שבידי ישראל, מתוך 12 עובדי אונר"א שלפי החשד השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, היו גם כאלה שרצחו וחטפו ישראלים. אותם עובדים שהיו מעורבים בטבח הפלילו עצמם בצורה חד-משמעית, ובידי ישראל גם אינדיקציות לשימוש בטרור במתקנים של אונר"א בלחימה.
המידע המדובר שסיפק אמ״ן הביא לגל של הפגנות נגד פעילות הארגון בירושלים. עכשיו כאמור נראה שלפחות באחד מהסניפים של הארגון בעיר מרימים דגל לבן. ההודעה באה על רקע ההפגנות הקבועות במקום בחודשים האחרונים של תושבים ופעילי ימין. אלה טוענים כי הסוכנות הפועלת מטעם האו"ם במתן שירותי רווחה וחינוך לפליטים פלסטינים, מאפשרת הסתה נגד ישראל והעם היהודי בחלק ממוסדות החינוך שלה במזרח העיר.
השבוע פנה שר הפנים משה ארבל במכתב לראש העירייה משה ליאון, בו הוא קרא לו לשקול לבטל את הפטור הגורף מארנונה שיש לאונר"א. כידוע, מלבד הסניף במעלות דפנה ישנו סניף נוסף של הארגון בארמון הנציב. ההערכה היא כי הסניף במעלות דפנה יועתק לשכונה אחרת בירושלים, במיקום שיעורר פחות חיכוך.


"זה לא כל כך משנה האם יחייבו אותם בתשלום ארנונה או לא", אומר מנגד יו"ר עמותת "אם אשכחך" חיים סילברשטיין, מיוזמי המחאה. "חייבים להוציא אותם לגמרי מהעיר. חייבים להוציא אותם גם ממתחם מעלות דפנה וגם לשחרר את מתחם ארמון הנציב".
סגן ראש העירייה, אריה קינג, אמר השבוע: "אני ממשיך לפעול מול גורמים בעירייה ומשרדי ממשלה במטרה אחת - לגרש את עובדי ארגון האנטישמי הבינלאומי אונר"א שמרעיל את מוחם של ילדי ירושלים הערבים. פניתי ל'גיחון' לבחון אפשרות לנתק מהמים. פניתי לאגף האכיפה והתביעה במטרה לאכוף את החוק בכל דרך ואמצעי שלרשותנו, אך את הוצאת אונר"א מחוץ לחוק, צריכה לבצע הממשלה, זה יקל על כל מאמצינו". מלשכת ראש העירייה, משה ליאון, נמסר: "עוד בטרם קבלת המכתב, הנחה ראש העיר את היועץ המשפטי לבחון את הנושא".