קללות רבות פלטו נהגי ירושלים לאורך השנים במסלול הנסיעה הפקוק לכיוון מעלה אדומים וים המלח. אתמול (יום ג') סוף סוף הם זכו לקצת עדנה עם שינוי משמעותי בשטח.
וכל זה אחרי שאתמול נפתחו סוף סוף לתנועה מנהרות ידין לכיוון מעלה אדומים ובחזרה. המנהרות אמורות לשפר באופן ניכר את התנועה מירושלים לכיוון מעלה אדומים, ים המלח והיישובים באזור בנימין. וכך זה נראה בשטח:
פתיחת מנהרות ידין משלימה את פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, בהובלת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, ובביצוע חברת מוריה לפיתוח ירושלים. חלקו הראשון של הפרויקט, שכלל שתי מנהרות לכיוון פסגת זאב, נפתח לתנועה כבר בשנת 2023.
קראו גם:
פרויקט ההפרדה המפלסית בגבעה הצרפתית כלל הקמת ארבע מנהרות באורך כולל של 4.4 קילומטרים ובעומק מירבי של כ-40 מטרים: צמד מנהרות שנפתחו לתנועה בשנת 2023 לכיוון פסגת זאב, וצמד מנהרות שנפתחו לתנועה אתמול, לכיוון מעלה אדומים.
במסגרת המיזם, הורחב ציר יגאל ידין (כביש 1), שודרגו תשתיות עיליות ותת-קרקעיות ובוצע פיתוח נופי מקיף.