חברת המועצה ויו"ר סיעת מרצ בירושלים, לורה ורטון, מקדמת בשבוע האחרון מהלך להדחת היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלי מלכה, על רקע פרשת ההתעמרות בסגניתו, עו"ד אילנית מיכאלי, ופסק הדין שאילץ את העירייה לשלם לה פיצויים בסך 150 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
ורטון ועו"ד מלכה
ורטון ועו"ד מלכה
ורטון ועו"ד מלכה
(צילום: יוסי זמיר ויואב דודקביץ')
ורטון שיגרה בשבוע שעבר מכתב לחברי המועצה ודרשה מהם לחתום על הצהרה נגד מלכה ותמיכה בהדחתו: "ירושלים כעיר הבירה חייבת לשמש דוגמה ומופת של ניהול תקין וניקיון כפיים. בושה וחרפה שמלכה ממשיך בתפקידו, כאשר עצם השארתו היא מסר שלילי לעובדי העירייה, לתושבי ירושלים ולמדינת ישראל כולה", כתבה להם.
לחברי מועצת העיר אכן יש סמכות להצביע על הדחת יועמ"ש העירייה, אך המהלך מותנה באישור מראש של ראש העירייה, שצריך לתת את הסכמתו להעלאת הסעיף לסדר היום של מליאת המועצה. בריאיון שנתן ל"ידיעות ירושלים" התייחס מלכה לסוגיית ההדחה ואמר: "קשה לי להאמין שיהיו ניסיונות אמיתיים לעשות זאת".

האם יהיה רוב?

אחת השאלות החשובות בנושא היא האם ראש העירייה משה ליאון והמנכ"ל איציק לארי יתמכו בהליך של הדחה. דבר זה בהחלט ייתכן, מה גם שמספר סיעות, ובהן סיעות חרדיות ומרצ, צפויות אף הן לתמוך במהלך. כמו כן בין יו"ר 'התעוררות', עופר ברקוביץ', למלכה לא שוררת אהבה גדולה. בין היתר, יש טענות בין אנשי האופוזיציה כי עו"ד מלכה משמש כיועץ למשה ליאון ועושה את דברו.
מ'התעוררות' נמסר: "בראש התחום המשפטי בעיריית ירושלים עומד אדם המתעמר בעובדת, ומאפשר מציאות בה החוק והתנהלות תקינה בעירייה הוא בגדר המלצה בלבד. ההרשעה בבית המשפט והתשלום על חשבון משלמי המיסים הופך את הנושא לחמור יותר.
בסיעה הפלורליסטית הוסיפו: "תושבי ירושלים ראויים לעירייה הוגנת עם פקידים המדברים בגובה העיניים אל עובדים ואל תושבים, שאפשר לסמוך עליהם שיעשו את הצדק הנדרש. כל עוד עו"ד אלי מלכא עומד במקומו ולאור הדברים שעשה, הדבר פשוט לא מתאפשר ופוגע ההתנהלות אל העובדים ואל קהל הלקוחות.
"התעוררות ממליצה להדיח את עו"ד מלכא בהקדם. בעיריית ירושלים אין ולא תהיה התעמרות בעבודת. מצער כי ראש העירייה נותן גיבוי למרות פסיקת בית המשפט, ומאפשר מציאות כזו בעירייה".
לטענת יוזמת מהלך ההדחה, היא פנתה לליאון, למנכ"ל, לסגני ראש העירייה ולכל חברי המועצה כדי לקדם את יוזמתה. "הכוונה היא להביא את העניין למועצת העיר, כפי שהנוהל מאפשר לנו. יש עד כה רוב ברור של חברי המועצה בעד הפסקת עבודתו", היא גורסת.
עם זאת, חשוב לציין כי חוקית אין כל מניעה שהיועץ ימשיך בתפקידו.
מהעירייה נמסר כי היא "תפעל על פי החלטות בית הדין, כמו שעשתה עד כה. שאר הסוגיות ידונו, ככל שיידרש, בתוך העירייה ולא דרך כלי התקשורת".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים