בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע בפסק דין חריג כי היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, עו״ד אלי מלכה, מי שהחוק אמור להיות נר לרגליו, פגע בתנאי העסקה של עובדת בלשכה המשפטית. בעקבות הפגיעה בתנאי העבודה מצידו של היועמ״ש נקבע כי העירייה תפצה את העובדת בסך של 150 אלף שקלים.
1 צפייה בגלריה
היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלי מלכה
היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלי מלכה
היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלי מלכה
(צילום: יואב דודקביץ')
בפסק הדין כתב השופט כאמל אבו קאעוד ״אין צורך להכביר מילים בחשיבות תפקודו התקין של האגף לייעוץ משפטי לעירייה גדולה כדוגמת עיריית ירושלים, הנותן שירות בין היתר לציבור הרחב, ופגיעה בתפקוד האגף הינה פגיעה במישרין בציבור תושבי העיר״. מפסק הדין ניתן ללמוד מהאווירה הקשה השוררת באחד האגפים הרגישים בעיריית ירושלים ״אין בכלים של בית הדין די כדי להשקיט את הסערה המתחוללת באגף היועמ"ש בעירייה. תקוותנו היא, כי העירייה, כמעסיקה אחראית, תסיק את המסקנות המתבקשות מפסק הדין, ותפעל להשיב את יחסי העבודה באגף הייעוץ המשפטי למסלולם מבלי לגרום לפגיעה נוספת במעמדה של התובעת, לטובת כל המעורבים ולטובת ציבור התושבים בכללותו״.
עוד הוסיף השופט קאעוד: ״טענותיה של התובעת לפיהן מודרה הלכה למעשה מפעילות אגף הייעוץ המשפטי בנושא התכנון והבניה, מקובלת עלינו שכן היא פועל יוצא מהתנהלות עו"ד מלכה בעניינה ונטילת סמכויותיה״.
בית הדין קבע כי עיריית ירושלים תפצה את העובדת, עורך דין בלשכה המשפטית בסך של 150 אלף שקלים בגין העסקה פוגענית והתעמרות בעבודה.
תגובת העירייה: "פסק הדין התקבל בעירייה, שבוחנת אותו ושוקלת את המשך צעדיה".