בית משפט השלום בירושלים גזר לאחרונה שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס כספי, על סונדוס עביד, תושבת ירושלים כבת 23, שהודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בשני פרסומים שבהם דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור.
2 צפייה בגלריה
אישה ערבייה, חיג'ב
אישה ערבייה, חיג'ב
תמכה בטרור ותיכנס לכלא
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

על פי כתב האישום, סונדוס פרסמה בשתי הזדמנויות בחשבון הפייסבוק שלה שני פרסומים שבהם דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור. כך, ב-7 באוקטובר פרסמה פוסט בערבית: "אני לא מאמינה למה שמתרחש!!! החלום הופך למציאות. ברצינות זו הפעם הראשונה שאני מתעוררת בלי קפה", אליו הוסיפה סמיילי מחייך. הפוסט זכה לתגובות המשבחות את המתרחש.

2 צפייה בגלריה
בית משפט השלום בירושלים
בית משפט השלום בירושלים
בית משפט השלום בירושלים
(צילום: אדווה חולי)

בפוסט נוסף שפרסמה יום לאחר הפיגוע שהתרחש בסמוך לתחנת שלם בו נרצחה השוטרת רוז לובין ז"ל, שיבחה סונדוס את המחבל שביצע את הפיגוע, לצד כרוז עם תמונתו על רקע מסגד אל-אקצא ועליו כתבה: "השאהיד מחמד עמר אלפרוח מת לאחר שביצע פיגוע דקירה הירואי בסמוך לשער הפרחים בירושלים ופצע שניים ממשטרת הכיבוש במצב קשה".


פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד אדר ארז, טענה כי במיוחד בתקופה הביטחונית בה אנו מצויים, ולנוכח הפרסומים המסיתים של הנאשמת ברשתות החברתיות, יש צורך בהרתעה, ולכן יש לגזור על הנאשמת מאסר על תנאי משמעותי וקנס כספי, בנוסף למאסר בפועל. בית המשפט, כאמור, הרשיע את הנאשמת במסגרת הסדר הטיעון ועל בסיס הודאתה בעבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור וגזר עליה שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס כספי.