עיריית ירושלים מתכננת להפיק עדליאדע בעיר, בחג פורים הקרוב שיערך בסוף החודש הבא. ההחלטה על קיום העדלידע התקבלה בכיכר ספרא לאחר לבטים רבים, זאת למרות שבימים אלה ישראל עדיין מתאבלת על נרצחיה ונופליה ועדיין קוברת חיילים מדי שבוע. במקביל, ל-mynet נודע כי בעיריית חולון התקבלה בימים אלה החלטה שלא לקיים את העדלידע המסורתית בעיר, המושכת אליה מדי שנה עשרות אלפים.
2 צפייה בגלריה
עדליאדע
עדליאדע
עדליאדע
(צילום: רועי עידן ז״ל)

על פי התוכנית הראשונית – העדליאדע תצא ממתחם התחנה תצעד לאורך רחוב המלך דוד ותעבור לרחוב יפו. בקול קורא שפרסמה עירייה היא מבקשת מאמנים או תושבים ירושלמים המעוניינים להקים מיצגים ובובות ענק להשתתף באירוע שעתיד להיערך ב-25 במרץ.
2 צפייה בגלריה
עדלאידע
עדלאידע
עדלאידע
(צילום: מוטי קמחי)

בפרסומים של תיאטרון הקרון, שנבחר להוביל את האירוע נכתב: "תיאטרון הקרון פועל לכך שבשנה הקרובה בשושן פורים, תהיה העדלאידע הראשונה בירושלים. העדלאידע הראשונה של ירושלים תשים במרכזה את הגיבורים הקטנים שנמצאים בחיים של כולנו, הילדים והילדות שלנו, שמתמודדים עם התקופה בגבורה ובחוסן. הילדים הגיבורים שלנו, שלמרות כל מה שקורה, אנחנו רוצים, שהם יזכו לילדות שמחה ומאושרת. בספרות, בקולנוע ובחיים יש הרבה ילדים וילדות גיבורים וגיבורות ויש גם חיות אמיצות, שהן חמודות כמו ילדים, אז החלטנו לכלול גם אותן". מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: ״אירוע העדלידע בפורים נדון בפורומים עירוניים ולכשיוחלט לממשו, נעדכן בכל הפרטים״.


העדלאידע הראשונה בישראל התקיימה בשנת 1912 בתל אביב היא היה לאירוע המוני בתקופת והיישוב וחודשה בימי המדינה. לאחר בוטלה למשך שני עשורית החל משנת 1936 בצל המרד הערבי הגדול ולאחריו מלחמת העולם השנייה מלחמת העצמאות קום והמדינה ושנותיה הראשונות וחודשה רק בשנת 1955. בסוף שנות ה- 60 התפוגגה המסורת התל אביבית והמצעד הועבר לחולון. משנת 2014 גם העיר הרצליה מקיימת עדליאדע. כמו כן, היו מספר פעמים בודדות עדליאדא בעיר.
פורסם לראשונה: 13:18, 05.02.24