אלו היו שבועיים מעוננים, קרים ורטובים, כמעט בלי שמש ועם המון גשם. מזג אוויר אירופאי קלאסי וזה בדיוק מה שהיינו כל כך צריכים. עונת החורף בעיצומה ועדיין לא אמרה את המילה האחרונה, אבל בימים הקרובים נזכה להפוגה קלה גם מהגשמים וגם מהקור.
1 צפייה בגלריה
עננים
עננים
עננים
(צילום: יונתן חפץ)

היום (שני) צפוי לרדת גשם לפרקים, יהיה קר והטמפרטורות יגיעו בצהריים ל-11 מעלות ובלילה ירדו ל-6. מחר (שלישי) יהיה מעונן חלקית, תחול התחממות קלה והטמפרטורות יגיעו בצהריים ל-12 מעלות, בלילה ל-8. ברביעי עליה נוספת בטמפרטורות עם 14 מעלות בצהריים, יהיה מעונן חלקית ונראה יותר את השמש. בחמישי עליה נוספת עם 16 מעלות בצהריים, יהיה יום בהיר ושמשי. בשישי מזג האוויר דומה. ומתי הגשם הבא? על פי התשקיף, ביום שבת צפויה לחול התקררות קלה, יעשה מעונן יותר וגשם מקומי ירד לאורך היום.

מזג אוויר בירושלים

ובינתיים, בשירותי המטארולוגי מסכמים את חודש ינואר: ״שנת 2024 החלה עם חודש שהיה עתיר בגשמים וחם מהממוצע. כמויות הגשם בינואר הגיעו לפי 1.5 עד 2 מהממוצע לחודש בצפון הארץ ובמישור החוף לכל אורכו עד אשקלון – שדרות. בשומרון וביהודה הכמויות הגיעו ל-120% עד 160% מהממוצע. לעומת זאת בדרום הארץ ינואר היה יבש והדבר בלט במיוחד במרכז הנגב ובדרומו וכן בערבה, שם לא ירד כמעט גשם במהלך החודש״, נמסר.


״בניגוד לנובמבר ודצמבר, בהם הגשמים ירדו באירועים קצרים אך אינטנסיביים, ינואר התאפיין בפרקי גשם ארוכים. פרק אחד בן 6-5 ימים היה לקראת אמצע החודש ופרק שני החל ב-22 בחודש. בפרק זה ירדו עד סוף ינואר 150 עד 200 מ"מ בצפון הארץ ובמרכזה והוא חריג במשכו. הפרק נמשך גם לתוך פברואר, שהחל במזג אוויר גשום וסוער, וסקירה על פרק הגשם הארוך וחריגותו תצא עם סיומו״.
״כפי שניתן לצפות, במהלך פרקי הגשם של ינואר היה קריר מהממוצע, אולם בחלקים אחרים של החודש היה חם מהממוצע במידה ניכרת, לעתים אף ב-7 עד 8 מ"צ. בעקבות זאת ינואר הסתיים כחודש חם מהממוצע. שילוב זה של חודש חורפי שהוא גשום מאוד וגם חם הוא חסר תקדים״.