ועדת הערר המחוזית במשרד הפנים החליטה אתמול (ראשון) לבטל את אישור התוכנית שמקדמת העירייה להקמת גשר להולכי רגל מעל לכביש הברך בתלפיות. הוועדה קיבלה את העררים השונים בנושא ופסקה כי התוכנית המוצעת אינה בסמכות הוועדה המקומית ואם עיריית ירושלים רוצה לקדם את התוכנית בכל זאת היא נדרשת להגיש תוכנית מסודרת לוועדה המחוזית.
3 צפייה בגלריה
פארק המסילה
פארק המסילה
פארק המסילה
(צילום: לירן תמרי)

אומנם מדובר בטענה פרוצדורלית ולא בהחלטה תכנונית עקרונית ולכן אין מניעה נראית לעין לאישור התוכנית. אך עדיין מדובר בנצחון המערערים ובניהם גם סגן ראש העירייה, יוסי חביליו ויו"ר התעוררות חבר המועצה אדיר שוורץ. כמו כן גם המינהל הקהילתי גוננים לו בימים אלה סכסוך גדול עם העירייה, הגיש ערר בנושא.

3 צפייה בגלריה
הדמיית הגשר בתכנית כביש הברך
הדמיית הגשר בתכנית כביש הברך
הגשר
(הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)

"לא השגנו את ביטול כביש הברך, שעתיד לחצות את הפארק כמו שידענו עוד לפני הדיון, מבחינה חוקית-פורמלית הכביש כבר מאושר ואין אפשרות לתקוף אותו משפטית" אמר אחד ממובילי המאבק, איתמר שחר. ״מה כן השגנו? הרווחנו זמן - להתארגן, ללמוד את החומר, לגייס תמיכה ציבורית נוספת, הרווחנו נקודות מול העירייה, שיבינו שהתושבים יודעים להתארגן ולעמוד על שלהם, ולא ניתן להתעלם מהם והשגנו אפשרות חוזרת לנסות ולשכנע את העירייה, ובהמשך את הוועדה המחוזית, שהגשר הוא טעות - ושניתן לוותר עליו ובמקום זאת לייצר צומת אנושי יותר בין הכביש, הרכבת הקלה לבין פארק המסילה״.
3 צפייה בגלריה
סעידוב ותושבים מפגינים נגד הרחבת כביש הברך
סעידוב ותושבים מפגינים נגד הרחבת כביש הברך
מפגינים נגד התוכנית
(צילום: מהרשתות החברתיות)

כביש הברך אמור לקטוע את פארק המסילה והוא מתוכנן לקום בחלק האחורי של הפארק, בסמוך לבניין הרב מכר לשעבר. הכביש אושר כבר ב-1974 ואין כיום דרך להתנגד לו. לפיכך בחרו המתנגדים להגיש ערר נגד הקמת הגשר להולכי הרגל שאמור לקום מעל לכביש מעורר המחלוקת.


סגן ראש העירייה יוסי חביליו אמר בתגובה: ״אני מברך על החלטת וועדת הערר לבטל את החלטת הועדה המקומית על אישור הגשר מעל פארק המסילה, אני מקווה שההחלטה תביא את העירייה לחשיבה נוספת, לביטול תוכנית הגשר, ורצוי גם לביטול או צמצום התכנית של כביש הברך. אני חושב שהחלטת ועדת הערר היא נזיפה לעירייה על התנהלות לא תקינה ולא ראויה שמזלזלת גם בתושבים ובמתנגדי התוכנית. רצוי שגם בעניין זה תפנים העירייה את הערות ועדת הערר״.
תגובת עיריית ירושלים: "מדובר בתכנית שיזמה עיריית ירושלים ותעשה כל מאמץ להקים את הגשר כדי לגרום לרצף הליכתי בפארק המסילה. בדיון שנערך אתמול בוועדת הערר, הועדה סברה כי נכון לקדם את התכנית בסמכות מחוזית ולא מקומית, לאור העובדה כי מדובר בהפרדה מפלסית. הוועדה המקומית ביקשה מהוועדה המחוזית לאמץ את הליך ההפקדה שנערך לתכנית ולדון בהתנגדויות. בנוסף, הוועדה המקומית קיבלה את המלצת וועדת הערר לקידום התכנית בסמכות הוועדה המחוזית, ותפעל לקידומה ואימוץ תהליך ההפקדה ע"י הוועדה המחוזית".
פורסם לראשונה: 09:08, 04.03.24