מדרחוב ש״ץ-בצלאל הוא אחד מהבועות השפויות של ירושלים. שני הרחובות הקטנים שבעבר היו עמוסים בכלי רכב, הוסבו למדרחוב בשנת 2008 שמאז התפתחה בו סצנה ירושלמית של היסטוריה, אמנות, מוזיקה, בתי קפה, מסעדות וחנויות מעצבים. יש כאלה שקוראים למדרחוב ״הבועה התל אביבית״, ובצדק. כל מה שטוב בירושלים נמצא במדרחוב הזה: האנשים, התרבות וגם האבן הירושלמית המרהיבה שמקיפה את מבנה המחלקה לארכיטקטורה של ״בצלאל״ ושל בית האמנים.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל שאון חורף 2024
פסטיבל שאון חורף 2024
פסטיבל שאון חורף 2024
(צילום: רועי אלמן)
ביום שני הקרוב, ה-4 במרץ 2024, יארח המדרחוב את ערב הסיום של פסטיבל האמנות והמוזיקה ״שאון חורף״. החל מהשעה 8 בערב יתפרסו במדרחוב ובמבנים הסובבים אותו עשרות אמנים שיערכו הופעות, מיצגים, תקלוטים והרצאות. בתי הקפה והמסעדות יציעו מאכלים ומשקאות חמים. הפסטיבל יתפרס מתחילתו של רחוב ש״ץ פינת קינג ג׳ורג׳ ועד לבית העם ולמתחם בתי הספר לאמנויות ברחוב בצלאל.

4 צפייה בגלריה
שאון חורף
שאון חורף
שאון חורף
(צילום: איתמר גינזבורג, יונתן בוגר)
4 צפייה בגלריה
שאון חורף
שאון חורף
שאון חורף
(צילום: איתמר גינזבורג, יונתן בוגר)

בין שלל ההופעות והמיצגים יהיה ניתן לצפות בהרכב 'פורטמן טי', הרכב אינדי מקפיץ בהובלת עודד בן יצחק עם השפעות מעולמות הפאנק, סול, אר נ בי, ג'אז, פופ והיפ הופ שיופיע מחוץ לבית העם. בקפה נוקטורנו תופיע ריף כהן, ובמסעדת מנסה DJ NATTI תבצע תקלוט שיקח אותנו לטיול בין עולמות וסגנונות, בין רוך לקושי, מצלילים חלליים מהפנטים ועד לעולמות הקצב והגרוב. ברחבת בתי הספר לאמנויות יערך ליין קריוקי מיוחד ובקפה ליבא ברחוב ש״ץ דיג’יי פאביו יקח אתכם מהחורף הירושלמי לחוף הברזילאי ויהפוך את הליבה לאי של פיזוזים. אלה הם רק חלק מהאירועים הצפויים בפסטיבל, לרשימה המלאה היכנסו לאתר הרשמי של שאון חורף.

4 צפייה בגלריה
שאון חורף
שאון חורף
שאון חורף
(צילום: ארבע X שבע)

ממארגני הפסטיבל נמסר: ״השנה התעורר צורך חדש עקב התקופה הקשה שאנו חווים. צורך לריפוי, חיזוק, חיבור ותחושת קהילה. במרכז הפסטיבל השנה עומד הרצון העז של כולנו להתחבר אחד אל השניה במרחב מאפשר ומכיל״.

ביקשנו השנה, להראות באמצעות הפסטיבל מה עובר עלינו, כתגובה למציאות ומה נוכל ליצור באמצעות הדמיון. בעזרת אמנים מוכרים לצד חדשים, יוצרים מסוגים שונים, קהילות וזרמים שונים בעולם התרבות והאמנות נרקום יחד פסטיבל מדהים, מרגש ובלתי נשכח״.