העזתים שנהרגו, התגובה וזעם הגולשים: "חובתנו להתנצל וחובתנו לוודא שאסון דומה לא יקרה שנית״ כך כתב נשיא מכון הרטמן, הרב ד"ר דניאל הרטמן בהתייחס לאירוע שהתרחש ביום חמישי האחרון בו טענו הפלסטיניםליותר מ-100 הרוגים בתקיפה של עזתים שחיכו לסיוע הומניטרי. עם זאת, לפי תחקיר ראשוני של צה"ל מרבית ההרוגים בתקרית מתו לפנות בוקר כתוצאה מדוחק או דריסה של נהגי משאיות הסיוע, לאחר שהתנפלו עליהן. בצה"ל אומרים כי התקהלות אלימה של תושבים סביב המשאיות הובילה לעשרות נפגעים מדוחק ודריסה.
1 צפייה בגלריה
האירוע ברצועת עזה
האירוע ברצועת עזה
האירוע ברצועת עזה
(צילום מסך: מהרשתות החברתיות)

"אנחנו אחראים", כתב הרב הרטמן. "ברגע של אסון והרג של חפים מפשע אנו צריכים לעצור את המסע הבלתי נמנע של הצדקה עצמית ופשוט לקחת אחריות. אין מנוס: האסון קרה במשמרת שלנו". בנוסף הבהיר כי מדובר במלחמה צודקת וצריך להילחם באופן צודק והזדהה עם חיילי צהל שנאלצים להילחם בלהבחין בהמון הסוער בין מבקשי המזון לבין מבקשי רעתם "לתושבי עזה, כמו לכל אדם שנברא בצלם יש זכות לחיות ולאכול. ריבונות משמעותה אחריות למה שקורה, בין באופן ישיר ובין באופן עקיף, ועל כן אין אנו יכולים לומר: ידינו לא שפכו את הדם הזה. חובתנו להתנצל וחובתנו לוודא שאסון דומה לא יקרה שנית".


לצד גולשים רבים שהביעו תמיכה בדבריו — "לגמרי צודק, זה מה שהיינו צריכים לומר", תגובות זועמות של גולשים אחרים לא איחרו לבוא. "אני ממש מתביישת בהודעה הזו. בבקשה תמחוק את זה. יש לך קהילה שלמה של מורים, הורים ובוגרים שנלחמו ונלחמים במלחמה שלא בחרנו בה". בתגובה נוספת כתב אחד הגולשים: "אם ל'חפים מפשע' לא אכפת מעצמם ואין להם ערך לחיי אדם וילדים, אז למה לנו כן צריך להיות אכפת. דבר שני, הם הורים את עצמם בעצמם איך זה בדיוק נהיה באשמתנו".
פורסם לראשונה: 15:01, 03.03.24