שוק רמלה-לוד חוזר לפעול בירושלים אחרי שנתיים בהן לא פעל בה כלל, ואחרי 15 שנים בהן פעל צמוד לתחנת הרכבת במלחה. הפתיחה המחודשת של השוק צפויה להתרחש לאחר תקופת החגים.
2 צפייה בגלריה
שוק רמלה לוד מישור אדומים
שוק רמלה לוד מישור אדומים
שוק רמלה לוד
(צילום: רפי קוץ)
2 צפייה בגלריה
שוק רמלה לוד מישור אדומים
שוק רמלה לוד מישור אדומים
שוק רמלה לוד
(צילום: רפי קוץ)

המיקום החדש יהיה בקצה תלפיות, בציר משה ברעם 24, בשטח של כשלושה דונמים שנמצא ברשות האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, ויוקצה בשכירות להפעלת השוק. הקרקע במקום תוכשר בשבועות הקרובים, כאשר השטח כולו יסלל ויוקמו בו גם שירותים ציבוריים. בצמוד למתחם יוקם חניון לכ-200 מקומות חניה.
בנוסף לדוכנים המוכרים, השוק במתכונתו החדשה יכלול מתחם מזון בסגנון פוד טראק, ובעתיד יתווספו באזור עוד מספר אטרקציות נוספות. בעבר פעל השוק פעם בשבוע, בימי שני, מהבוקר ועד שעות הערב. אך כעת, כשמדובר בשוק קבוע, הוא יפעל פעמיים בשבוע – בימי שני וחמישי – וייתכן שבעתיד יתרחבו ימי הפעילות בהתאם לביקוש.


אביב בן עמי, אחד ממנהלי השוק הבכירים, ציין: "חיפשנו זמן רב שטח אופטימלי וזה לא היה פשוט. אין לנו כל קשר לכל מיני סוחרים שפתחו במקומות שונים שווקים דומים תוך שימוש בשמנו. מאז שהשוק נסגר במלחה עקב עבודות תוואי הרכבת הקלה, לא פעלנו בשום מסגרת, לא בעיר ולא מחוצה לה. מי שמכיר אותנו ישמח לשוב לשוק המוכר עם כל הסחורה המגוונת שאנחנו מציעים במחירים המוזלים. הכל יהיה מוסדר ויהיו גם חידושים״.
פורסם לראשונה: 20:26, 29.09.24