שוטרת מג״ב אוריאן בן כליפא שהורשעה אתמול (שלישי) בתקיפה של הצעירה הערבייה חלא סלים, פרסמה היום את תגובתה הראשונה לפסיקת בית המשפט. האירוע התרחש לפני כשנה וחצי אז סלים ביקשה לעבור בחסימה שבוצעה סמוך לשער — ונבלמה על ידי כליפא.
3 צפייה בגלריה
אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא
( צילום: יואב דודקביץ')

״נכון, התוצאה כואבת״, כתבה כליפא. ״אך אני מאמינה באמונה שלמה בקדוש ברוך הוא ויודעת שהוא מעמיד אותי במצבים הכי קשים שיש על מנת שאוכל להוכיח לעצמי שאני מסוגלת לעבור ולשרוד את הכל. השופטת זיכתה אותי מכל האשמות החמורות שמח״ש ייחסו לי בכתב האישום: שיבוש מהלכי משפט, כתיבת דוח פעולה כוזב ושקרי ותקיפה הגורמת חבלה של ממש״.
3 צפייה בגלריה
אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא
( צילום: יואב דודקביץ')

״לצערי, השופטת בחרה להרשיע אותי בסעיף שכלל לא היה מיוחס לי בכתב האישום. עם זאת, אני לא מאבדת תקווה לעולם. תודה לאל שאני מוקפת במשפחה מושלמת, בתומכים שמחבקים ותומכים בי מתחילת הסיפור ועד סופו שעוזרים לי לעבור את התקופה הנוראית הזאת ומשאירים אותי שפויה. תודה לה׳ יתברך המילה האחרונה עדיין לא נאמרה. אני עדיין מלאת תקווה יודעת שפעלתי בצורה המקצועית ביותר, ולא, לא הייתי פועלת אחרת לעולם״.

3 צפייה בגלריה
אוריאן בן כליפא ומעצר הצעירה
אוריאן בן כליפא ומעצר הצעירה
כליפא ומעצר הצעירה
(צילום: מהרשת, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
כליפא טענה כי סלים היתה הראשונה לתקוף אך בית המשפט דחה טענה זו. ״הנאשמת מיהרה לעשות שימוש בכוח, הגם שבאותו שלב לא קמה לה סמכות לעשות כן, ודחפה את המתלוננת מספר פעמים בגופה״, נכתב בפסק הדין. עוד בחדשות:
בית המשפט קבע עוד, כי לאחר שהנאשמת דחפה את המתלוננת מספר פעמים תוך שימוש בכוח שלא כדין, אמה ואחיה של המתלוננת ניסו להתערב, ולא מן הנמנע כי גם המתלוננת עצמה דחפה אף היא את הנאשמת. כליפא דחפה את אחיה של המתלוננת כשידיה על צווארו, השמיעה קללות לעבר המתלוננת, הפילה אותה על הרצפה וניסתה לתפוס את ידיה כדי לעצור אותה, בעוד שהמתלוננת התנגדה למעצר.
לסיכום ציין השופט כי "הנאשמת היא צעירה בעלת שאיפות נורמטיביות, שהקדישה חלק ניכר מחייה הבוגרים לשירות המדינה ואזרחיה, ואשר כשלה וסטתה מן השורה במהלך פעילות מבצעית בתנאים לא פשוטים ובגזרה נפיצה. נתונים אלה אמנם אינם פוטרים אותה מאשמה, אך הם יישקלו ויבואו לידי ביטוי במסגרת פרשת העונש".
פורסם לראשונה: 18:26, 03.05.23