בית משפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (שלישי) את שוטרת מג״ב אוריאן בן כליפא בתקיפה של הצעירה הערבייה חלא סלים, בתקרית סמוך לשער האריות. האירוע התרחש לפני כשנה וחצי, כאשר סלים ואחיה ביקשו מכליפא לעבור בשער - וזו סרבה. בשלב מסוים כליפא דחפה את המתלוננת אחורנית, המתלוננת ביקשה שלא תעשה כך והנאשמת דחפה אותה פעם נוספת.
2 צפייה בגלריה
אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא
( צילום: יואב דודקביץ')
כליפא טענה כי סלים היתה הראשונה לתקוף אך בית המשפט דחה טענה זו. ״הנאשמת מיהרה לעשות שימוש בכוח, הגם שבאותו שלב לא קמה לה סמכות לעשות כן, ודחפה את המתלוננת מספר פעמים בגופה״, נכתב בפסק הדין. קראו עוד:
בית המשפט קבע עוד, כי לאחר שהנאשמת דחפה את המתלוננת מספר פעמים תוך שימוש בכוח שלא כדין, אמה ואחיה של המתלוננת ניסו להתערב, ולא מן הנמנע כי גם המתלוננת עצמה דחפה אף היא את הנאשמת. כליפא דחפה את אחיה של המתלוננת כשידיה על צווארו, השמיעה קללות לעבר המתלוננת, הפילה אותה על הרצפה וניסתה לתפוס את ידיה כדי לעצור אותה, בעוד שהמתלוננת התנגדה למעצר.

2 צפייה בגלריה
המחאה מחוץ לבית המשפט בשבוע שעבר
המחאה מחוץ לבית המשפט בשבוע שעבר
תומכים בכליפא
(ארכיון: יואב דודקביץ')
בחדר החקירות, ״כליפא דחפה את המתלוננת בכך והושיבה אותה על כיסא שהיה במקום, ניגשה אל המתלוננת בתנופה, אחזה באזור צווארה במשך מספר שניות וניערה את גופה, ושבה ועשתה כן כעבור מספר שניות נוספות, כשהיא צועקת עליה מספר פעמים "לסתום את הפה", ומבלי שהייתה כל הצדקה לשימוש בכוח באותו שלב ומבלי שהמתלוננת, אשר הייתה מבוהלת ובוכייה, התגרתה בנאשמת. טענת הנאשמת כי המתלוננת קיללה אותה וצעקה, נדחתה, בין היתר לאור הנראה והנשמע בסרטונים״, נכתב. לסיכום ציין השופט כי "הנאשמת היא צעירה בעלת שאיפות נורמטיביות, שהקדישה חלק ניכר מחייה הבוגרים לשירות המדינה ואזרחיה, ואשר כשלה וסטתה מן השורה במהלך פעילות מבצעית בתנאים לא פשוטים ובגזרה נפיצה. נתונים אלה אמנם אינם פוטרים אותה מאשמה, אך הם יישקלו ויבואו לידי ביטוי במסגרת פרשת העונש".
פורסם לראשונה: 10:38, 02.05.23