בית המשפט השלום בירושלים האריך היום (ב') את מעצרה של הסייעת במעון רבי בנימין בשכונת בית הכרם, פאתן צלאח בשלושה ימים לאחר שנעצרה אתמול בחשד לתקיפה של קטין.
2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
הותר לפרסום שמה של הסייעת החשודה בהתעללות בתינוקות בבית הכרם
(צילום: shutterstock)
על פי נציג המשטרה, בידיהם 7 קטעי וידאו ממצלמות הגן המתעדים את מעשיה. על פי נציג המשטרה "הסייעת אחזה בילדים בצורה ברוטלית ולמעשה התנהגה לא בצורה ההולמת לתפקידה כסייעת במעון".
הסייעת נשארה לבדה במעון עוד ביום חמישי האחרון כאשר המפקחת עזבה מוקדם ולאחר מכן אישרה לה להגיע למעון גם ביום שישי וראשון, כל זאת אחרי שנצפו קטעי הווידאו אשר תפסו אותה בהתנהגות ברוטאלית כלפי הילדים. מפקחת הגן שחשדה בסייעת, הורידו את קטעי הווידאו ממצלמות הגן בעזרת מפקחים נוספים והעבירה אותן למשטרה.
צלאח עובדת במעון כשנה וחצי ורק לפני חודשיים הוזמנה לחקירה במשטרה לאחר תלונה של אחת האמהות בגן. לאחר החקירה במשטרה היא השתחררה וחזרה לעבודה.

קראו גם:

סנגורה של החשודה שביקש שלא להתיר את שמה אמר בדיון הארכת מעצרה: "זה תיק שהוא ממש כותרת, ואין בו בשר כלשהו כדי להצדיק ענישה כזאת כפי שרוצים לעשות כאן. טפיחה על יד, ומשיכה של ילד זה רחוק מאלימות. לחלופין, אם טענותיי לא יתקבלו והפעולה שצריך לבצע, מבקש לצמצם את ימי המעצר במינימום ההכרחי, כדי שהיא לא תשהה שלא לצורך במעצר. מבקש מבית המשפט לשקול שוב את איסור הפרסום".

2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
בידי המשטרה 7 סרטונים
(צילום: shutterstock)

השופט עמיר שקד, שהתיר לפרסם את שמה בשל עניין ציבורי, ציין: "עיון בתיק החקירה מצביע על קיומו של חשד סביר. משכך הדברים ובהתחשב בעוצמת המסוכנות והחשש לשיבוש החקירה לא מצאתי כי ניתן, בשלב זה, להורות על שחרורה של המשיבה שהינה בעלת עבר פלילי לחלופת מעצר". בהתאם לכך האריך את המעצר שלה.
מהמעון נמסר אתמול כי "הנהלת המעון סומכת על רשויות החוק שיבצעו את עבודתם, ונמשיך לשתף פעולה ככל שנדרש. העובדת לא תמשיך בעבודתה כל עוד עומדים נגדה חשדות כלשהם. נמשיך לפעול בצורה המיטבית והמקצועית כדי לשמור על רווחת ילדי המעון".