בצל המלחמה המתמשכת בעזה, סיעת הציונות הדתית בירושלים השתמשה בצילומים של חיילי צה״ל לקמפיין בחירות, בניגוד לחוק. ״נלחמים יחד מנצחים יחד״ זו הסיסמה שליוותה את הקמפיין ומתחתיה הוצגו שלושה חיילים במדים.

1 צפייה בגלריה
תעמולת בחירות אסורה
תעמולת בחירות אסורה
תעמולת בחירות אסורה
(צילום: mynet)
החוק קובע כי "לא ייעשה שימוש בתעמולת בחירות בצבא הגנה לישראל באופן העשוי ליצור רושם כי צבא ההגנה לישראל מזוהה עם מפלגה או עם רשימת מועמדים אין בסעיף זה קטן כדי למנוע ממפלגה או מרשימת מועמדים להביע תמיכה בצבא ההגנה לישראל". אלא שבפרסומים על לוחות המודעות ברחבי העיר פורסמה הסיסמה הנ״ל יחד עם צילום של פתק גדול בצבע לבן עם השם של מפלגה מפד"ל הציונות הדתית אותיות ופתק צהוב.
במכתב דחוף יו"ר עמותת הקהילתית גבעת מרדכי, קובי אייזן כי המפלגה בחרה לעשות קמפיין ציני תוך ניצול חילי צהל לטובת הקמפיין ודרש להסיר בהקדם את המודעות מרחבי העיר בטרם הגשת עתירה לוועדת הבחירות.


רק בשבוע שעבר עובדת בעיריית ירושלים ננזפה לאחר שהקימה קבוצות וואטסאפ ואיפשרה לסגנית ראש העירייה, חגית משה לקדם את עצמה בהן לקראת הבחירות. קבוצות הווטסאפ נועדו לכאורה להעביר מידע חיוני לציבור, אלא שבפועל הופצו בהן תעמולה.
ממפלגת המפד״ל הציונות הדתית בירושלים נמסר בתגובה: "רבים מבני הציונות הדתית מירושלים לוקחים חלק משמעותי במערכה בצפון ובדרום ולצערנו עשרות מבני ירושלים הקריבו את חייהם למענינו. במשך כל תקופת הלחימה עשינו ככל שביכולתנו לתמוך במשפחות הירושלמיות בחזית ובעורף, ועל כן העלינו שילוט ברחבי העיר בכדי לחזק את ידי החיילים ומשפחותיהם, לאחר קבלת התלונה ולאחר ייעוץ משפטי נתנו הוראה להוריד את כל שלטי החוצות עליהם מופיעים תמונות חיילים. השלטים שנטלו ברחבי העיר נועדו להביע הערכה גורפת ללוחמים ומשפחות הלוחמים ואנו נמשיך לתמוך ולסייע לירושלמים המשרתים כמה שרק נוכל".