ב'צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים' הודו השבוע שאין תאריך יעד להשקת המקטע החדש של הרכבת הקלה מהדסה עין כרם לנווה יעקב. בנוסף הם מאשימים בעיכובים את העובדים הזרים שעזבו לאחר תחילת המלחמה, אף שהעבודות היו אמורות להסתיים כבר בשנה שעברה.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
(צילום: רועי אלמן )

כזכור, ב־‭2011‬ הושק הקו האדום, והעבודות להארכת החלק הדרומי מהר הרצל ועד הדסה היו אמורות להתחיל ב־‭.2016‬ בינואר ‭ 2021‬החלו העבודות, ואחרי ‭ 10‬חודשים, בעקבות תלונות על הצפיפות האדירה, נמסר בתגובה: '"‬כפיר' צופה כי בעוד שנה יהיה ניתן להגדיל את תדירות הפעלת הרכבות באופן משמעותי".

בתחילה תוכננה ההשקה לאוקטובר 2022, ולקראת סוף השנה הודיעו שזה יקרה בינואר 2023. בהמשך נדחה התאריך למאי, ואחר כך הצהירו שההשקה תתרחש "ברבעון השלישי של השנה". בתחילת אוגוסט, בתגובה לפניית "ידיעות ירושלים", נמסר: "הקו האדום במקטע הצפוני והדרומי עתיד להיפתח במהלך חגי תשרי". בחודש ספטמבר נמסר מ'כפיר': "המועד לפתיחת הארכות הקו האדום נמצא כעת בדיונים ויתפרסם בתקופה הקרובה".
אריה סיקסק-דוויק, תושב העיר שנוסע ברכבת הקלה וסובל מהצפיפות, פנה ב־13 בדצמבר אל 'צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים' וביקש לדעת "מה הסיבה שההארכה לא נפתחה במועדים שצוינו? והאם ננקטו צעדים מול הזכיין על מנת שישפה את המדינה על הנזק?".
2 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה בגבעה הצרפתית
עבודות הרכבת הקלה בגבעה הצרפתית
עבודות הרכבת הקלה בגבעה הצרפתית
(צילום: אדווה חולי)

באופן מפתיע, רק השבוע הוא זכה לקבל תגובה, שבה נכתב: "סליחה על העיכוב במענה. עקב באג במערכת הפנייה הגיעה כעת". לגופו של עניין, ב'צוות תוכנית אב לתחבורה' אמרו: "מועד ההפעלה של ההארכה של הרכבת הקלה נדחה עקב המלחמה ועזיבת המומחים הזרים אשר נדרשים לצורך השלמת תהליכי הבחינות והאינטגרציה אשר מהווים תנאי להפעלת הקו. "עם סיום המלחמה תבוצע הערכת מצב ויינתן מועד צפוי להפעלת הקו מהדסה עין כרם לנווה יעקב".
יצוין כי בעקבות העיכובים בהארכת הקו האדום, בחברת 'כפיר' נמנעים בינתיים מלהפעיל את הקרונות החדשים אשר היו עשויים להקטין את הצפיפות בקו.
סיון שמואלוביץ, מנכ"לית ארגון '15 דקות': "אנו רואים שבעת הקשה הזאת נדרשים מקבלי ההחלטות לבצע תעדוף של משימות ופרויקטים עקב המלחמה. עם זאת, אנו עדים, לצערנו, שוב ושוב לדחיקת נוסעי התחבורה הציבורית לתחתית סדר העדיפויות. פיתוח וקידום תשתיות להסעות המונים ידועים בתור מנוע כלכלי משמעותי ביותר, ולכן דווקא בעת הזאת צריכים הגורמים הרלוונטיים לעשות הכל על מנת לפתור את החסמים ולהניע קדימה את פרויקט הקו האדום בירושלים".
פורסם לראשונה: 08:00, 11.02.24