עובדת עיריית ירושלים ננזפה לאחר שהקימה קבוצות וואטסאפ שאפשרו לסגנית ראש העירייה, חגית משה, לקדם את עצמה לקראת הבחירות. בסיעה של חגית משה סירבו להגיב לפנית ידיעות ירושלים ו-mynet. גם העובדת בחרה שלא להגיב.
2 צפייה בגלריה
תעמולת בחירות אסורה
תעמולת בחירות אסורה
תעמולת בחירות אסורה
(צילום: shutterstock, mynet)

בעירייה נדהמו לגלות כי העובדת, שמתוקף תפקידה הבכיר אמונה על קשר עם הציבור, הקימה 10 קבוצות וואטסאפ בשכונות שונות בעיר שנועדו לכאורה להעביר מידע חיוני לציבור. לאחר מכן היא צירפה כמנהל מועמד ברשימה של משה, העומדת בראש סיעת הציונות הדתית בבירה. אותו מועמד הקים קבוצת וואטסאפ בשם 'כח צעיר למועצת העיר' וצירף אליה את הקבוצות שנועדו לשרת את תושבי השכונות וכן גם את משה, המכהנת בקדנציה הנוכחית כסגנית ראש העירייה.

2 צפייה בגלריה
חגית משה
חגית משה
חגית משה
(צילום: יואב דודקביץ')
לאחר מכן החלו התושבים אשר נכללו כחברים בקבוצות השכונתיות לקבל את מידע שנועד לקדם את פעילותה הפוליטית של סגנית ראש העירייה. כך למשל בקבוצת 'מחלקת קהילות ושכונת קריית יובל' פרסמה משה הודעה שבה נכתב: "אתמול הגשנו את רשימת המועמדים". בקבוצות אחרות דיווחה סגנית ראש העירייה על פעילותה הציבורית וצירפה כתבות מהעיתונות שבהן היא מצוטטת ומתראיינת.


יצוין כי אחרי שנים רבות שבהן בכירים ברשויות המקומיות ניצלו משאבים ציבוריים כדי לקדם את עצמם, בעשור האחרון בתי המשפט ומבקר המדינה הבהירו את חומרת המעשה. במאי 2013 פרסם מנכ"ל משרד הפנים חוזר מיוחד המרכז את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה שניתנו במשך השנים אשר עסקו בנושא הבחירות: הנחיות הנוגעות לטוהר הבחירות ולאיסור השימוש במשאבי רשות מקומית לצורכי בחירות.
מעיריית ירושלים נמסר: "בעקבות תלונה בדבר שימוש במידע עירוני על ידי עובדת עירייה התקיימה שיחת בירור אצל ראשת המינהל ובהשתתפות ראש אשכול משאבי אנוש. בשיחה הוצגו לעובדת התלונה וחומרת המעשה. העובדת טענה שהדבר נעשה בתום לב, בלי שנלקחו בחשבון המשמעויות הנלוות. העובדת הביעה חרטה והתנצלות עמוקה על המעשה והדגישה כי להבא תקפיד ביתר שאת על ביצוע ההנחיות המקצועיות".