ההצלה הדרמטית של הצוללן הירושלמי: ברק חרובי (38), שגדל בארמון הנציב ובגלל אהבתו לצלילות עבר לגור באילת, לא חלם שיחזור לעיר רק כדי לקבל טיפול רפואי חדשני לבעיה רפואית בשם מלפורמציה וסקולרית, שאיימה על קריירת הצלילה שלו.
2 צפייה בגלריה
חרובי במהלך צלילה
חרובי במהלך צלילה
חרובי במהלך צלילה
(צילום: יאליזבטה אודוביצנקו מדריכת צלילה SDI)
"אחי הגדול נופר ז"ל מאוד אהב את הים. הוא סחב אותי לשם איתו ואני התאהבתי. בגיל 18 צללתי בפעם הראשונה, ומאוחר יותר הלכתי בעקבות אחי ועבדתי כמדריך צלילה", הוא מספר. כמה שנים חי חרובי בקולומביה ובהמשך חזר לישראל. כשטס ליוון כדי להדריך צוללנים הוא החל לסבול לפתע מכאבי בטן חזקים. "הרגשתי ממש רע והקאתי דם. אשפזו אותי שם בבית חולים והרופאים אמרו לי שהם אינם יכולים לטפל בי והם אפילו לא יודעים מה זה. הם יעצו לי לחזור הביתה מה שיותר מהר".
אחרי שחזר לארץ התברר כי הוא סובל ממלפורמציה וסקולרית. "מאוד נבהלתי", הוא מודה בכנות. "התחלתי לקרוא על התופעה ושמעתי חוות דעת שונות. קיבלתי תרופות ממרפאות כאב, שלא עזרו, וכל התקופה הזו היו לי כאבים חזקים בפלג הגוף העליון, כל תנועה כאבה והפסקתי לעבוד". השינוי הגדול היה לאחר שחבר של אביו המליץ להגיע ליחידה לרדיולוגיה פולשנית בהדסה עין כרם, בראשותו של פרופ' אלן בלום. "ברגע שפגשתי את פרופ' בלום הבנתי שיש על מי לסמוך. הוא שלח אותי לבדיקות נוספות, ופגשתי את ד"ר תמיר איתמר, מנהל השירות למלפורמציות וסקולריות ולימפתיות".

קראו גם:

ד"ר איתמר מסביר כי את כלי הדם הלא תקינים שהתפתחו בבטן המטופל אי אפשר היה לכרות מבלי לייצר נזק נרחב, לכן הוחלט על טיפול זעיר-פולשני, שבו בוצעה בהצלחה צריבה של כלי הדם הלא תקינים.

2 צפייה בגלריה
ברק חרובי
ברק חרובי
ברק חרובי
(צילום: יאליזבטה אודוביצנקו מדריכת צלילה SDI)

חרובי חזר לעבודה בלילות, אבל הוא מקפיד להגיע לביקורת בירושלים. "אני חש בסדר גמור וחוץ ממחירי הדירות העבודה נהדרת", הוא אומר בהומור. "אני צולל על בסיס יומיומי. קיבלתי טיפול מאוד טוב בהדסה. תודה היא מילה אחת קטנה אבל בעלת משמעות גדולה, וזו המילה היחידה שאולי תסכם את ההכרה שלי לצוות שטיפל בי".