אירוע חסר תקדים ברכבת הקלה בירושלים: מספר נוסעים בהם ילדים, נזקקו אתמול (ראשון) לטיפול רפואי כתוצאה מדוחק, צפיפות וקשיי נשימה לאחר שהרכבת בה נסעו נתקעה והפסיקה את נסיעתה למשך כרבע שעה. ל-mynet הגיעו עדויות כי נוסעים רבים נכנסו לחרדה וחשו בקלסטרופוביה וכי למרות שהתחננו בפני הנהג שיפתח את הדלתות וייתן להם לצאת מהרכבת, הם נענו בשלילה. עוברי אורח שהבחינו במצוקת הנוסעים פרצו את הדלתות וסייעו להם לצאת. התוצאה: ארגוני ההצלה הוזמנו כדי לטפל בנוסעים שסבלו מבעיות נשימה בשל המחנק והדוחק.
3 צפייה בגלריה
הדוחק והצפיפות אתמול ברכבת הקלה
הדוחק והצפיפות אתמול ברכבת הקלה
הדוחק והצפיפות אתמול ברכבת הקלה
(צילום: אלון לוי)
בחודש נובמבר 2022 התייחס מבקר המדינה לבעיית הצפיפות ברכבת הקלה בירושלים ומתח ביקורת חריפה על חברת כפיר, שבחרה להגיב בצורה מעוררת תמיהה וטענה כי "הצפיפות מהווה מדד חיובי שמעיד על הצלחתה של הרכבת הקלה בירושלים".

דוחק, חרדה וקשיי נשימה

הנסיעה השגרתית של הרכבת הקלה החלה אמש מכיוון חיל האוויר אל הר הרצל. כשהגיעה הרכבת לתחת הטורים, בין שוק מחנה יהודה לתחנה המרכזית, נפל החשמל בקו. "הרכבת פתאום עצרה באמצע הנסיעה״, סיפר אלון לוי ל-mynet ירושלים, "הנהג אמר שהוא עוצר את הרכבת בגלל תקלה בחשמל. אחרי כמה דקות אנשים התחילו להילחץ, לדפוק על הדלתות ועל החלון של הנהג, לצעוק לו שהם רוצים לצאת, דרשו ממנו לפתוח את הדלתות. הנוסעים נכנסו לחרדות, וראיתי גם כמה ילדות שנכנסו לחרדות. אנשים הרגישו קלסטרופוביה כי הדלתות של הרכבת היו סגורות מצד אחד ובתוך הרכבת היה מפוצץ וחנוק".
עוד בחדשות:

"העובדה שאין חלונות שאפשר לפתוח ברכבת תרמה עוד יותר לתחושה הקלסטרופובית. זה לא כמו אוטובוס, אין חלונות. דפקנו על הדלת של הנהג וביקשנו ממנו לפתוח לנו, אבל הוא אמר שאין לו מה לעשות ואסור לו לפתוח את הדלתות באמצע. כל זה נמשך המון-המון זמן. משהו כמו רבע שעה שחיכינו שם בחרדות".
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה כפיר/ ״הצפיפות מעידה על הצלחה״
(צילום: mynet)

עוברי אורח הבחינו בנוסעים הכלואים ברכבת וחשו במצוקתם. הם פרצו את דלתות הרכבת, ואל המקום הוזמנו ארגוני ההצלה. "הענקנו סיוע למספר נוסעים מהרכבת שנזקקו לסיוע רפואי. הם סבלו מבעיות נשימה עקב המחנק והדוחק", מסרו מאיחוד הצלה. "כמו כן הוענק סיוע לנפגעי חרדה וחבלות קלות עקב הבהלה והדוחק בעקבות האנדרלמוסיה שנוצרה עקב כך שלטענת הנוסעים הם ננעלו בתוך הרכבת מעל 10 דקות עקב נפילת החשמל".

3 צפייה בגלריה
תחנת רכבת שער שכם
תחנת רכבת שער שכם
הרכבת הלקה
( צילום: יואב דודקביץ')

מחברת כפיר הרכבת הקלה נמסר: "אמש עקב תקלת חשמל עצרה הרכבת הקלה בתחנת הטורים ברציף. עם עצירת הרכבת, בניגוד לטענות, הנהג כרז לנוסעים ועדכן אותם בדבר התקלה, פתח את דלתות הקרונות ואיפשר לנוסעים לרדת מהרכבת, אולם חלק מהנוסעים בחרו להישאר ולהמתין ברכבת. הטיפול בתקלה נמשך כרבע שעה, שבסופה המשיכה הרכבת לנסוע במסלולה הרגיל".